چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/15 08:10
حجت الاسلام والمسلمین احمد حسن زاده :
کد خبر: 26625

انتخاب امام جمعه جدید کیش یک اقدام هوشمندانه بود

احمد حسن زاده از انتخاب هوشمندانه حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز به عنوان امام جمعه جدید کیش از رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور بابت این انتخاب شایسته قدردانی کرد.

در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه جزیره کیش، احمد حسن زاده ضمن تبریک و انتخاب هوشمندانه حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز به عنوان امام جمعه کیش، اظهار داشت: انتخاب بسیار هوشمندانه بود و از رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور بابت چنین انتخاب شایسته ای قدردانی می کنم.

حجت الاسلام والمسلمین احمد حسن زاده با بیان این که اگر کاری انجام شده و مردم آن را دیدند نیازی به بازگویی آن نیست و در ادامه با اشاره به آیه ای از قرآن کریم، گفت: اگر کاری انجام نشده، بیان آن خلاف با مقام صدق و صداقتی است که ما همیشه از درگاه خداوند متعال داریم.

حسن زاده اظهار داشت: همیشه آرزو می کردم در ابتدا و بین راه صداقت همراه ما و در پایان راه نیز توفیق آن را داشته باشیم که صادقانه این مسیر را ترک کنیم.

وی تاکید کرد: خوشا به حال آن کسایی که در زندگی کاری، دنیوی و پایان زندگی این صداقت وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد حسن زاده با بیان این که فعالیت های دینی و قرآنی و رسیدگی به کار مردم نیازی به ارائه گزارش عملکرد ندارد، افزود: شاید برخی از گزارش ها با نقطه صداقت انسان سازگاری نداشته باشد.

وی در خصوص نامه ای خطاب به حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، خاطر نشان کرد: در این نامه ضمن درخواست موافقت با پایان ماموریت، به یکی از نقاط برجسته دوره جدید شورای سیاست گذاری ائمه جمعه به این امر مهم و اقدام هوشمندانه اشاره کرده بودم.

احمد حسن زاده "حجت الاسلام و المسلمین علیدادی و شهید حجت الاسلام والمسلمین حاج سیدین" را به عنوان دو شخصیت ارزشمند و تاثیر گذار در حوزه های فرهنگی کیش معرفی کرد و گفت: اگر قرار به ارائه گزارش عملکرد باشیم، ارتقاء مجموعه های فرهنگی و نقش و جایگاه ویژه جزیره کیش است که این مهم ثمره تلاش حجت الاسلام و المسلمین علیدادی بود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از تقش های برجسته در ارتقای فرهنگ جزیره شهید حجت الاسلام و المسلمین سیدین است، خیلی برای فرهنگ کیش تلاش کرد و با نفوذ در دل جوان ها تحول عظیمی در حوزه فرهنگی ایجاد کرد.

حسن زاده، بیان داشت: تلاش ها و استعدادهای فردی شهید سیدین باعث شد دل ها را در جزیره به خود جلب کند و طرحی را با دوستان خود در جزیره کیش به عنوان طرح رز اجرا کنند و امیدواریم این طرح ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز امام جمعه جدید کیش ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری مراسم تکریم و معارفه، با اشاره به کمالات و سجایای اخلاقی حسن زاده در جزیره کیش، گفت: کار ما سخت و مسوولیتی سنگین برعهده ما است، امیدواریم از راهنمایی ها و تجارب ایشان همچنان بهره مند باشیم.

بی نیاز با بیان این که مراسم های تودیع و معارفه سبب می شود انسان یادی از آخرت کند، اظهار داشت: تودیع به این معنا است که دنیا محل گذر است و در مقابل کارهایی که کردیم باید پاسخگو باشیم.

وی در ادامه افزود: معارفه و آغاز کار که پذیرفتن یک مسوولیت است در نظام اسلامی یک مقام نیست بلکه یک امانت است که در قبال این امانتی که دادند مسوول هستیم و اگر خوب عمل نکنیم باید پاسخگو باشیم.

امام جمعه جدید کیش با اشاره بر لزوم اهمیت همگرایی، همدلی، همراهی و همکاری با مسوولان، خاطر نشان کرد: نهاد امام جمعه پایگاهی برای حضور مردم است و ارزش کار ما به وجود مردم و خدمت به مردم بستگی دارد بنابراین ارتباطات مردمی با مردم بودن و پیگیری مطالبه آنها از وظایف ما است.

لازم به ذکر است آیین معارفه حجت‌الاسلام و المسلمین بی‌نیاز و تکریم حجت الاسلام و المسلمین احمد حسن زاده که پیش از این امامت جمعه کیش را بر عهده داشت، روز سه شنبه با حضور مهدی کشاورز رئیس هئیت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی حسین زاده معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری دبیرخانه، حجت الاسلام علی نوری معاون سازماندهی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و حجت الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش، و شماری از مسوولان محلی برگزار شد.

حجت الاسلام بی نیاز که امروز به عنوان امام جمعه کیش معارفه شد، سوابقی همچون معاون پژوهشی جامعه‌المصطفی، جانشین نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، رئیس جامعة المصطفی(ص) شاخه لبنان را در کارنامه خود دارد.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36edj9