سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/14 05:38
در نشست میان سازمان بورس و گروه انتخاب بررسی شد؛
کد خبر: 26483

از اختلاف در گزارش ارزشگذاری تا عرضه اولیه «انتخاب»

در نشست مشترک مشترک سازمان بورس و اوراق بهادار و گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، مشکلات، دغدغه‌ها و فرایند گروه صنعتی انتخاب در مسیر بورسی شدن و عرضه اولیه این نماد معاملاتی مطرح و بررسی شد.

نشست مشترک سازمان بورس و اوراق بهادار و گروه صنعتی انتخاب الکترونیک صبح امروز با حضور دکتر مجید عشقی، رئیس سازمان بورس، محسن خدابخش، معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، محمدحسین فهیمی، مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب و جمعی از مدیران ارشد هر دو نهاد برگزار شد.

در این نشست، مشکلات، دغدغه‌ها و فرایند گروه صنعتی انتخاب در مسیر بورسی شدن و عرضه اولیه این نماد معاملاتی مطرح و بررسی شد.

مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب با بیان اینکه نماد معاملاتی گروه انتخاب در اردیبهشت ۱۴۰۰ در فرابورس ایران درج شد، اظهار کرد: مجموعه اتفاق‌هایی که به ویژه در گزارش ارزشگذاری این گروه صنعتی رخ داده است، سبب شده تا عرضه اولیه این نماد معاملاتی تا به امروز انجام نشود.

دکتر عشقی نیز در ادامه این نشست، با تأکید بر ضرورت رفع ابهام از ارزشگذاری گروه صنعتی انتخاب، ابراز کرد: سازمان بورس به زودی با شرکت فرابورس ایران در جلسه‌ای به موضوع ارزشگذاری مجموعه انتخاب می‌پردازد تا ابهامات موجود در ارزشگذاری این گروه صنعتی برطرف و عرضه اولیه «انتخاب» با توجه به شرایط بازار انجام شود.

رئیس سازمان بورس، کشف قیمت مناسب را یک عامل بسیار مهم در اقبال به یک نماد معاملاتی برشمرد و تصریح کرد: قیمت عرضه اولیه باید به گونه‌ای باشد تا تدوام عرضه‌ها را به همراه داشته باشد. بنابراین، در عرضه‌های اولیه در نظر گرفتن شرایط بازار بسیار مهم است.

گروه انتخاب الکترونیک آرمان در کنار انجام فعالیت تولیدی در حوزه محصولات برودتی (انواع یخچال و فریزر)، سهامدار عمده دو شرکت تولید قطعات لوازم‌ خانگی، چهار شرکت تولید محصولات نهایی اعم از محصولات شوینده (ماشین لباسشویی و ظرف‌شویی)، محصولات صوتی و تصویری، گازسوز (انواع اجاق‌ گاز)، کولرگازی و لوازم‌خانگی کوچک (مایکروفر، هود)، سه شرکت فروش، شرکت حمل‌ونقل و شرکت خدمات پس از فروش بوده و زنجیره کامل صنعت لوازم‌خانگی را در اختیار دارد.

گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، با نماد معاملاتی «انتخاب» به عنوان دویست و چهل و چهارمین نماد معاملاتی در فهرست فرابورس ایران درج شد.

همچنین، بر اساس مصوبه هیات پذیرش فرابورس، در روز عرضه اولیه باید ۱۰ درصد از سهام این شرکت معادل یک‌ میلیارد سهم به عموم عرضه شود که پس از اتمام مراحل ارزش‌گذاری، قیمت هر سهم آن مشخص خواهد شد.

 

سنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3kerd8