پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/09 08:47
در نشست خبری مدیرعامل بانک مسکن با اصحاب رسانه مطرح شد:
کد خبر: 26274

جهش سرعت ساخت مسکن در دولت مردم

همزمان با گرامیداشت هفته دولت نشست خبری مدیرعامل بانک مسکن با اصحاب رسانه برگزار شد.

نشست خبری دکتر محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن با اصحاب رسانه همزمان با گرامیداشت هفته دولت برگزار شد.

در این نشست محمدجواد اسماعیلی مدیرعامل شرکت توسعه گران عمران ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، فرج اله یعقوبی مدیرعامل شرکت نقشه پردازان آسیا و مهدی سندگل نظامی مدیر امور روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک مسکن حضور داشتند.

پیش از برگزاری این نشست که در محل پروژه ۴۹۶ واحدی طرح نهضت ملی مسکن پرند دایر شد، مدیرعامل بانک مسکن به اتفاق خبرنگاران و اصحاب رسانه از این پروژه بازدید به عمل آوردند.

پروژه ۴۹۶ واحدی طرح نهضت ملی واقع در شهر پرند در زمینی به وسعت ۳ هکتار احداث شده که این پروژه با تامین مالی بانک مسکن و آورده مالی متقاضی به طور مشترک به بهره برداری رسیده است که زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) ساخته شده است.

دکتر محمود شایان در این نشست خبری با بیان اینکه تمام تجهیزات و امکانات لازم برای ساخت مسکن در کشور وجود دارد، اظهار داشت: از مهم ترین بخشی هایی که به طور کامل در آن خودکفا هستیم، بخش مسکن است که ۷۰ درصد از هزینه آن وارد بخش صنعت می شود که این موضوع باعث اشتغالزایی و رشد و بالندگی اقتصاد می شود.

وی افزود: تصمیمات دولت سیزدهم باعث تسریع در روند اجرای پروژه نهضت ملی مسکن شده و در جلسات شورای عالی مسکن که با حضور رییس جمهوری برگزار شده؛ تصمیمات مهمی در این زمینه اتخاذ شده است که یکی از مهم ترین این تصمیمات، تسریع در روند صدور پروانه ساختمانی از ۸ ماه به یک ماه است.

وی افزود: تحقق وعده ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال نیازمند شرایطی است که استفاده از فناوری‌های روز و صنعتی سازی در این حوزه از جمله ملزومات این امر است.

دکتر شایان تصریح کرد: بانک مسکن ضمن اعطای تسهیلات به شرکت‌هایی که با فناوری‌های روز در امر ساختمان سازی مشارکت می کنند خود به سراغ شرکت ها در محل پروژه ها رفته و ضمن نظارت و بررسی روند اجرای آن احیانا اگر موانعی باشد آن را برطرف می کند که این موضوع نشان دهنده اراده بانک برای پیشرفت و سرعت بخشی در انجام پروژه هاست.

 

هیبنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27qyvn