پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/09 06:27
از مهرماه سال گذشته تا کنون توسط ساپکو محقق شده است
کد خبر: 26254

کاهش ۹۰ میلیارد تومانی هزینه‌ها با اصلاح الگوی لجستیک ایران‌خودرو

با اصلاح الگوی زنجیره تامین و لجستیک ایران خودرو، از مهرماه سال گذشته تا کنون، کاهش هزینه ۹۰ میلیارد تومانی در بخش لجستیک ایران‌خودرو توسط شرکت ساپکو محقق شد.

طرح جدید پارک تامین برای نزدیکی محل تولید تامین‌کنندگان به سایت‌های ایران‌خودرو در سطح کشور بر مبنای طرح جامع لجستیک گروه صنعتی ایران‌خودرو در دستور کار قرار گرفته که این اقدام کاهش زمان و هزینه در انتقال قطعات را به دنبال خواهد داشت.

رویکرد حمل چند نقطه ای (MILKRAN) در روند بهبود الگوی لجستیک مبتنی بر حمل چند نقطه‌ای، کاهش ۹۰ میلیارد تومانی هزینه ها را در برداشته و همچنین بهبود اطلاعات پایه کانبان مبتنی بر تامین قطعه از منبعی که مجاور سایت مشتری است تا جایی که محدودیت تامین‌کنندگان اجازه می‌دهد، از جمله مفاد طرح اصلاح الگوی لجستیک است.

پیش بینی می شود، همراهی رویکرد جدید تیم مهندسی لجستیک ایران‌خودرو با پروژه پارک تامین و اجرای این پروژه نقش بسزایی در کاهش هزینه لجستیک کالاهای حجیم تامین‌کنندگان در مسافت‌های طولانی ایفا کند.

گفتنی است، پارک تامین، طرحی منسجم برای استقرار تامین کنندگان دست کم ۱۶ قطعه مانند رینگ، لاستیک و داشبورد در جوار سایت‌های تولید خودرو است که زمینه‌ساز کاهش ۱۵۰میلیارد تومانی هزینه‌های لجستیک تا پایان سال ۱۴۰۲خواهد بود.

در سال‌های گذشته این طرح به شکل محدود با حضور شرکت مهرکام پارس در مجاورت سایت خراسان برای مونتاژ صندلی، سپر و داشبورد اجرا شده و تجربه‌ای روشن و موفق را به ثبت رسانده است.

 

ایکوپرس


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4bygjd