پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/09 01:51
توسط شرکت های دانش بنیان به مناسبت هفته دولت معرفی شد؛
کد خبر: 26233

ارایه جدیدترین فناوری های بومی ساخت ماشین آلات معدنی و صنایع معدنی در "دموماین"

8 شرکت دانش بنیان در رویداد دموماین، برای ارائه توانمندی های و جذب سرمایه گذار به ارایه توانمندی های خود پرداختند. این برنامه در آخرین روز هفته دولت، ، با محوریت جذب سرمایه در حوزه ساخت ماشین‌آلات معدنی و صنایع معدن برگزار شد.

دومین رویداد توسعه زیست بوم نوآوری به نام "دموماین" با همکاری مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو) و کارگزاری کارن کرود با حضور هشت شرکت دانش بنیان منتخب برگزار شد. در این رویداد شرکت های منتخب ضمن ارائه توانمندی های خود به سوالات کارشناسان و فعالان حوزه معدن و صنایع معدنی در حیطه فعالیت و پروژه های شرکت خود نیز پاسخ دادند.

سیستم جامع تعمیرات و نگهداری معدن

طی این برنامه، حامد عباسی تبار مدیرعامل شرکت دانش بنیان ابتکار عرصه فناوران هوشمند، سیستم جامع تعمیرات و نگهداری معدن که از پروژه های نیازمند حمایت و سرمایه گذاری این شرکت است را تشریح کرد.

وی افزایش قابلیت اطمینان تجهیزات و مدت زمان بهره برداری از آنها و کاهش هزینه های را ازجمله مزایای این سیستم عنوان کرد و افزود: نصب پایلوت این سیستم در سال 98 در شرکت های گل گهر و سیرجان موفقیت آمیز بوده است.

سیلوگان

امید مظاهری، مدیرعامل شرکت "دانش بنیان آبتین توسعه بیکران" نیز ضمن معرفی دستگاه سیلوگان، محصول جدید این شرکت، که راهکاری برای رفع انسداد سیلوها است به تشریح عملکرد دستگاه و مزایای آن پرداخت.

وی برخی از ریسک های پروژه را مسائل مالی، عملکردی، رقبای خارجی، الگوبرداری داخلی و کمبود نیروی انسانی دانست.

فرآوری مواد معدنی

از سوی دیگر نماینده شرکت دانش بنیان کانی فن آوران بن فن تصریح کرد: این شرکت طراح و سازنده ماشین آلات پیشرفته فرآوری مواد معدنی ازجمله بالمیل، سلول های فلوتاسیون، دیسک فیلتر و غیره است. از جمله پروژه های اخیر نیز می توان به ساخت 12 دستگاه فلوتاسیون 10 متر مکعبی و ساخت تابلوهای MCC اشاره کرد.

دستگاه های انفجار

همچنین سید افضل مهری نژاد ، مدیرعامل شرکت دانش بنیان معدن یاران دانش گفت: این شرکت در حوزه تولید دستگاه های انفجار روش های صرفه جویی در معادن فعالیت دارد. ازجمله محصولات آن می توان به دستگاه بی سیم نانل b3000، دستگاه های انفجار الکتریکی، پلاگ پاوردک و سه راهی انتقال موج نانل اشاره کرد.

وی ضمن تشریح نحوه عملکرد این محصولات افزود: تاکنون این شرکت 50 هزار سه راهی نانل تولید کرده و در اختیار معادن ایران قرار داده است. با توجه به اشباع بازار داخلی، در حال حاضر به دنبال جذب سرمایه گذار برای صادرات و آموزش در سایر کشورها هستیم.

آنالیزور آب -پساب

طیبه قدس الهی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان نانومبنا ایرانیان نیز در این رویداد عنوان کرد: شرکت دانش بنیان نانو مبنا ایرانیان بزرگترین تولیدکننده انواع اسپکتروفتومتر و انالایزرهای نوری صنعتی در کشور است. رضایتمندی مشتریان، توسعه بازارهای ملی و منطقه ایو خلق فناوری های بدیع در سرلوحه فعالیت های این شرکت قرار دارد.

وی ضمن معرفی آنالیزور آب -پساب به عنوان یکی از محصولات این شرکت، کیفیت بهتر، قیمت کمتر(کمتر از 50 درصد نمونه خارجی)، گارانتی، خدمات پس از فروش، آموزش و پشتیبانی علمی را از مزایای این محصول نسبت به رقبای خارجی اعلام کرد.

SRK

علی جیلان، مدیرعامل شرکت کیمیا صنعت اسپادانا نیز طی این رویداد به ارئه توانمندی و معرفی محصولات این شرکت از جمله طراحی و ساخت پایلوت پلنت گندله سازی به روش جدید SRK با ظرفیت 40هزار تن در سال، طراحی و ساخت دیسک گندله سازی و طراحی و ساخت میکسرکنسانتره سنگ آهن افقی پرداخت.

وی برخی مزایای روش جدید SRK را کوچک مقیاس بودن، هزینه سرمایه گذاری پایین، تولید گندله با کیفیت مناسب فرَآیند احیا مستقیم، بومی بودن تکنولوژی و امکان پیاده سازی طرح در محوطه کارگاهی عنوان کرد.

سامانه ایمنی معادن

در رویداد دموماین، نیما عطائی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان مبتکران اشیاء هوشمند به ارائه توانمندی و محصولات شرکت پرداخت. معرفی سامانه ایمنی معادن تونلی گاز خیز زغال سنگ مبتنی بر اینترنت اشیاء و تشریح مزایا و چالش ها و نیازهای پیش رو از دیگر مباحث مطرح شده بود.

به گفته وی، عدم اولویت دهی به ایمنی در صنعت معدن کشور و اینکه ایمنی در فهرست اولویت های نیازهای فناورانه شرکت های بزرگ معدنی کشور جایگاهی ندارد از جمله چالش های پیش رو است. نیاز به سرمایه در گردش، نبود استانداردها یا آزمایشگاه های مورد نیاز در سازمان استاندارد نیز از دیگر چالش های موجود است.

 

روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gdnxd