پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/06 08:43
با هدف تسهیل در تسویه روزانه معاملات کارگزاران بورسی نزد شرکت سمات
کد خبر: 25989

رونمایی از سامانه تسویه یار با حضور مدیران ارشد بانک ملت و سمات

سامانه تسویه یار بانک ملت با حضور مدیران ارشد این بانک و شرکت سپرده گذاری مرکزی ایران( سمات) به صورت رسمی رونمایی شد.

این سامانه با هدف تسهیل در تسویه روزانه معاملات کارگزاران بورسی نزد شرکت سمات در این بانک راه اندازی شده است.

رضا دولت آبادی، مدیرعامل بانک ملت در مراسم رونمایی از سامانه تسویه یار با اظهار خرسندی از راه اندازی این خدمت به عنوان یک خدمت بسیار مهم، اظهار داشت: با وجود این که بانک ملت در اکثر زمینه ها پیشتاز بوده اما در این بخش غفلت شده و راه اندازی این خدمت تاکنون به تاخیر افتاده است.

وی افزود: خوشبختانه با تعامل میان بانک ملت و شرکت سمات، امروز شاهد رونمایی از سامانه تسویه یار هستیم، گفت: اکنون که بانک ملت به بزرگ ترین بانک کشور تبدیل شده است باید خدمات خاص و ویژه ای را ارائه کند و اول بودن صرفا نباید در آمار و ارقام باقی بماند و این بانک در خدمات خاص و ویژه هم پیشتاز خواهد بود.

وی از تمرکز بانک ملت روی حوزه بازار سرمایه خبر داد و گفت: در صددیم که ارتباط بیشتری بین بازار پول و سرمایه ایجاد و با توجه به زیرساخت های خوب بانک، خدمات ویژه و جدیدی را به فعالان این بازارها ارائه کنیم.

به گفته دولت آبادی، امنیت، سرعت و دقت در تسویه معاملات روزانه کارگزاران بورسی، تکمیل زنجیره مالی کارگزاران بورس در بازار سرمایه، افزایش سهم درصد بانک ملت از بازار سرمایه، تمرکز حساب های کارگزاران کنونی بانک ملت، امکان ملحق شدن کارگزاران بورسی جدید به بانک ملت و مدیریت زمان محدود تسویه برای شرکت های کارگزاری، از اهداف راه اندازی تسویه یار در این بانک است.

وی با قدردانی از زحمات دست اندرکاران در بانک ملت و شرکت سمات بابت طراحی و راه اندازی سامانه تسویه یار در مدتی کوتاه، اظهار امیدواری کرد که در آینده شاهد رونمایی از خدمات جدیدی در بازار سرمایه باشیم.

محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی ایران(سمات) نیز در سخنانی با اظهار خرسندی از همکاری با بانک ملت در این پروژه، اظهار داشت: مهم ترین وظیفه سمات، تسویه روزانه معاملات است که ریسک بزرگی را برای سهامداران و بازار سرمایه به همراه دارد که خوشبختانه سامانه تسویه یار وارد زنجیره خدمات بانک ملت شده و بار سنگینی از دوش سمات برداشته شده است.

وی با اشاره به پررنگ شدن همکاری بانک ملت و شرکت سمات از زمان روی کار آمدن مدیرعامل جدید در این بانک، رونمایی از تسویه یار را نخستین نتیجه جلسات مشترک بین دو مجموعه عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد که دو مجموعه بتوانند همکاری های بیشتری را به ویژه در زمینه توثیق هوشمند داشته باشند و ذینفعان بازار پول و سرمایه از منافع این همکاری ها بهره مند شوند.

مدیرعامل سمات با تاکید بر این نکته که کارگزاری های زیادی با راه اندازی سامانه تسویه یار، به سمت بانک ملت خواهند آمد، این سامانه را باعث تکمیل شدن چرخه خدمات این بانک در بازار سرمایه دانست و افزود: از مدت ها پیش مشتاق این همکاری بودیم که خوشبختانه پس از دستور مدیرعامل بانک، در مدت کوتاهی محقق شد.

ابوترابی، نایب رییس هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل سمات نیز با بیان این نکته که 45 کارگزاری از 108 کارگزاری موجود، از سامانه تسویه یار استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: با راه اندازی این سامانه از سوی بانک ملت که سابقه خوبی در بورس و بورس کالا دارد، 63 کارگزاری باقیمانده به سمت این بانک سوق داده خواهند شد و در نهایت، بانک ملت، سمات و کارگزاری ها برنده خواهند بود.

وی تاکید کرد که سمات به بانک ملت به عنوان بازوی اجرایی و کمکی خود در اجرای پروژه ها و زیرساخت ها نگاه می کند.

محسن شجاع معاون مدیرعامل و حسین مومنی نژاد مدیر امور بانکداری تجاری بانک ملت نیز در ابتدای این جلسه گزارشی از روند راه اندازی سامانه تسویه یار و ویژگی ها و مزایای آن برای کارگزاری ها ارائه کردند.

 

روابط عمومی بانک ملت


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3qa8d8