پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/05/12 05:58
آیت الله سید احمد خاتمی تاکید کرد؛
کد خبر: 24439

انتقاد سازنده عنصر اصلی رشد جامعه است

آیت الله سید احمد خاتمی عدم برخی از نظارت های فراگیر در عرصه های اقتصادی، گرانی های بی رویه را نقص در اجرای امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه عنوان کرد.

آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران ظهر سه شنبه یازدهم مرداد در جلسه قرارگاه فرهنگی و اجتماعی با موضوع "عفاف و حجاب" و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر که در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد؛ اهتمام ویژه به مسئله امر به معروف و نهی از منکر در حوزه عدم اجرای برخی از نظارت های فراگیر در عرصه های اقتصادی، تاکید کرد.

آیت الله خاتمی در خصوص اهمیت "امر به معروف و نهی از منکر" در ادارات، اظهار داشت: جلوگیری از رشوه، کم کاری، دیر آمدن و سفارش کردن، زود رفتن و دیر ساعت زدن و ... از منکرات ادارات است.

وی "نا امید کردن مردم زیر سوال بردن و تضعیف برخی از مسولان نظام و در راس آن ولایتی که تمام تلاش خود را برای پیشرفت کشور به کار گرفته را از منکرات در عرصه‌های سیاسی برشمرد و گفت: مسوولان متدین و حزب الهی که سر کار آمدند و انگیزه خدمت دارند و رئیس جمهوری که شبانه روز سر از پا برای خدمت به مردم نمی شناسد یک افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که در عرصه فرهنگی مسئله حجاب که از ضرورت های دین است و بیش از 10 آیه در قرآن به آن اشاره شده، افزود: مقام معظم رهبری بر این حکم شرعی تاکید دارند و در این عرصه نباید کوتاه آمد.

وی اظهار داشت: عنوان می کنند دو قطبی نکنید جامعه را این بی حجاب هستند که جامعه را دو قطبی می کنند یا به گونه ای عنوان می کنند، همان طور که رضاخان نتوانست به زور بی حجابی را گسترده کند شما هم به زور نمی توانید این چه مغالطه ای است در واقع الزام حقوقی را که زور نیست

آیت الله سید احمد خاتمی با بیان این که الزام حقوقی را اجبار نامیدن یک مغالطه است، اظهار داشت: ارتباطات نا مشروع که از بدیهیات و از منکرات است و فیلم های که ترویج این ارتباطات نا مشروع را دارند از مصادیق منکر هستند و باید مسوولان اجرایی با اینها مقابله کنند و اجازه نشر چنین فیلم هایی را ندهند.

به گفته خاتمی، به هر حال امر به معروف و نهی از منکر را گسترده بدانید

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری امر به معروف و نهی از منکر را بیمه دین عنوان کرد و افزود: امر به معروف نهی از منکر فقط به کار فرهنگی ختم نمی شود بلکه کارهای فرهنگی و اجرایی در کنار یکدیگر معنا پیدا می کند.

آیت الله سید احمد خاتمی با اشاره به آیه ای از قرآن، خاطر نشان کرد: کار فرهنگی و اجرایی باید هر دو در کنار یکدیگر انجام شود.

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود امر به معروف و نهی از منکر را در دو حوزه فردی و تشکیلاتی برشمرد و گفت: وظیفه تشکیلاتی، آموزش با معروف و نهی از منکر، حمایت از عاملان به معروف و نهی از منکر و فرهنگ سازی در این عرصه به عنوان یک ارزش محسوب می شود.

وی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکری که سید الشهدا آن را دنبال می کرد به معنای گسترده تر از مسئله حجاب است، اظهار داشت: سید الشهدا امر به معروف و نهی از منکری وارد میدان شد که نابودی حکومت یزید و برپایی حکومت دینی بود.

آیت الله خاتمی، بیان داشت: سید الشهدا می دانست که شهید می شود و موفق به تشکیل حکومت دینی نمی شود اما خواست این آرمان، آرمان مقدسی باشد که اگر در مقطعی شرایط تشکیل حکومت دینی بود این مهم تحقق یابد که در دوره انقلاب اسلامی محقق شد و امام عظیم الشان این وظیفه بزرگ را انجام داد.

 امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: توجه داشته باشید حساسیتی که در رابطه با حجاب دارید کم نشود و بند بند مصوبه‌ای که در دستور کار است اجرایی شود.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2oapyl