پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/05/11 07:19
کد خبر: 24338

تاکید مدیرعامل ایران خودرو بر فعال‌سازی ظرفیت‌های تولیدی مهرکام‌پارس

مهدی خطیبی با اشاره به نقش محوری مهرکام پارس در پروژه و محصولات جدید ایران خودرو مانند TF21 و ری‌را، بر ایجاد منافع اقتصادی گروه صنعتی ایران خودرو از طریق تامین از شرکت‌های زیرمجموعه گفت: تامین از منابع خارج از شرکت، اقدامی اقتصادی نیست و نیازمندی ها باید از سوی زنجیره تامین شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در نشست با مدیرعامل شرکت مهرکام‌پارس، با تاکید بر افزایش سهم این شرکت در زنجیره تامین ایران‌خودرو گفت: کیفیت محصولات مهرکام پارس، بالاتر از میانگین ساپکو است و اگر قیمت آنها نیز رقابتی باشد می‌تواند در تامین ایران‌خودرو سهم بیش‌تری به خود اختصاص دهد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با اشاره به ضرورت توجه به ظرفیت‌های شرکت مهرکام‌پارس خراسان و همکاری هر چه بیش‌تر در زمینه بهره‌گیری از ظرفیت‌های این مجموعه، تاکید کرد: به طور حتم با فعال‌سازی ظرفیت‌های موجود در مجموعه مهرکام‌پارس و پی‌گیری اقدامات اصلاحی، می‌توان فرصت‌های اقتصادی ویژه‌ای در این شرکت فراهم کرد.

وی با اشاره به این‌که موضوع افزایش سرمایه و تامین نقدینگی مهرکام پارس پیگیری خواهد شد، گفت: این مجموعه، با تنوع بالای محصولات، از شرکت‌های مهم گروه به شمار رفته و نقش مهمی در زنجیره تامین دارد و عرضه محصولات آن به مجموعه‌های خارج از گروه صنعتی ایران خودرو اقدام مثبتی است.

خطیبی با اشاره به هدف‌گذاری شرکت مهرکام‌پارس برای صادرات یک میلیون دلاری در سال جاری، اظهار کرد: اقداماتی مانند صادرات و عرضه محصولات به مجموعه‌های خارج از گروه، به تامین به موقع نقدینگی این شرکت کمک خواهد کرد.

وی با تاکید بر اهمیت استفاده از توان شرکت‌های گروه برای پوشش بازار خدمات پس از فروش، تصریح کرد: با وجود تمام مشکلات و محدودیت‌هایی که از خارج از مجموعه تحمیل شده، آمار و شاخص‌ها بیانگر بهبود وضعیت گروه نسبت به سال گذشته است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با تاکید بر این‌که جمع‌آوری خودروهای ناقص اقدامی اقتصادی است، عنوان کرد: تکمیل و تحویل خودروهای ناقص در سطح گروه، از اولویت های اصلی ما به شمار می رود.

در ادامه، گزارشی از فعالیت های شرکت مهرکام پارس و اقدامات صورت گرفته در چهارماهه ابتدای امسال ارایه شد. این شرکت تولیدکننده قطعات تزیینی و پلیمری، در چهار ماهه امسال ۳۰ درصد افزایش فروش را نسبت به مدت مشابه سال قبل رقم زده و موفق به دست‌یابی به بالاترین رکورد فروش روزانه در سال ۱۴۰۱ شده است.

مهرکام پارس در جهت تحقق برنامه‌های صادراتی خود در سال جاری، هدف گذاری صادرات یک میلیون دلاری را در دستور کار دارد و تا پایان سال نیز هر ماه یک پروژه محصولی را کلید خواهد زد.

این مجموعه تولیدی برای پنج سال متوالی، موفق به دریافت نمره عملکرد کیفی بیش از ۹۰ شده است و رتبه یک کیفی را از سوی شرکت ساپکو دریافت کرده است.

مهرکام پارس، هم‌چنین تولید تزیینات داخلی و خارجی محصول «ری‌را» و در محصول TF21 نیز طراحی، نمونه سازی، صحه گذاری و ساخت قالب و تجهیزات را برعهده دارد. از سوی دیگر، داشبورد محصول آریسان دو و صندلی خودروی هایما توسط این مجموعه تولید و تامین می‌شود.

بر اساس پروژه خودکفایی و جلوگیری از خروج ارز که از سال ۹۶ در این شرکت تعریف شده است، از ۱۱۸ قلم کالایی که تا پیش از این خرید خارجی می‌شد، در حال حاضر ۱۰۸ قلم کالا داخلی‌سازی شده و ۱۰ قلم کالای باقی مانده نیز بر اساس پروژه‌های تعریف شده، داخلی‌سازی خواهد شد، از ابتدای امسال تاکنون نیز کاهش هزینه ۴۰۰ میلیون تومانی در این مجموعه محقق شده است.

گفتنی است، در پایان این نشست که با حضور قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو برگزار شد، از خطوط تولیدی مهرکام‌پارس بازدید به عمل آمد.

 

ایکوپرس


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3n9oxr