چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/05/11 06:42
کد خبر: 24333

مجمع عمومی عادی سالیانه پتروشیمی بندرامام برگزار شد

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در مجمع عمومی عادی سالیانه ، طرح ها و پروژه های آتی شرکت در حوزه های تولیدی ، تامین خوراک و توسعه ای دیگر بخش ها را تشریح کرد.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت با حضور نمایندگان سازمان حسابرسی کشور ، رئیس امور مجامع و سهام هلدینگ خلیج فارس ، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره پتروشیمی بندرامام و ۹۹ درصد سهامداران در محل ساختمان گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس برگزار شد.

در ابتدای مجمع، عملکرد و دستاوردهای سال گذشته پتروشیمی بندرامام در حوزه های مختلف تولیدی ، مالی ، فروش و صادرات ، منابع انسانی و HSE توسط مدیرعامل و سایر مدیران ارشد شرکت تشریح شد.

در این نشست سالیانه ، سپهدار انصاری نیک مدیرعامل پتروشیمی بندرامام ضمن ابراز تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری محرم ، اظهار داشت : مطالعه طرح ها و پروژه هایی با هدف ایجاد ارزش مجدد و مضاعف برای سهامداران در دست داریم که بتوانیم با مصوبات مجمع و هیأت مدیره ، ارزش دارایی ها را در آینده نزدیک به افزایش قابل توجهی برسانیم.

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام با اشاره به اهمیت اجرای طرح ها و پروژه ها در راستای تکمیل زنجیره ارزش ، افزود: تکمیل پروژه های اصلی شرکت به خصوص کلرآلکالی ، بازیافت اتان و ان جی ال جهت که روی افزایش خوراک و تولید تاثیر مستقیم دارد از اولویت های مهم و اصلی ما است و با تشکیل کارگروه ها و رفع گلوگاه های حساس در صدد تکمیل و راه اندازی هر چه سریعتر آنها هستیم.

انصاری نیک اصلی ترین مبحث شرکت را اقدام در راستای تامین خوراک و تولید با ظرفیت اسمی مجتمع بیان کرد و گفت : با تشکیل کارگروه تامین خوراک و برنامه ریزی به منظور تامین و پایداری خوراک مجتمع ، هدف ما کمک به راه اندازی پروژه پالایشگاه گاز یادآوران خلیج فارس است که بتوانیم در فاز اول حدود روزانه ۲۰ هزار بشکه به خوراک مجتمع اضافه و به تبع آن محصولات تولیدی را افزایش دهیم.

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در ادامه از آغاز مطالعات برنامه های آتی در بخش طرح ها و پروژه های مشارکتی با هلدینگ خلیج فارس خبر داد و اظهار داشت: در راستای استفاده از زنجیره ارزش بوتان ، پروژه پلی پروپیلن ایلام و پروژه “ای پی دی ام” مطالعات و بررسی های فنی و اقتصادی را شروع کردیم که نتایج آن به زودی به هیأت مدیره گزارش میشود.

وی در ‌خصوص رویکردهای مدیریتی جدید در شرکت اشاره به تمرکز بر بهبود کارایی فرایندهای تولید و سازمان از طریق مدیریت منابع و داده کرد و گفت در این راستا ضرورت دارددر حوزه منابع انسانی کارهای اساسی انجام شود و در همین راستا از ضرورت اصلاح و تکمیل و نهایی کردن ساختار سازمانی، استقرار و پیاده سازی مدیریت ارزیابی عملکرد و طرح ریزی ، فعال سازی واحد برنامه ریزی و کنترل به منظور پایش و سهولت گردش کارها و اجرای مؤثر برنامه ها داشت .

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام مباحث زیست محیطی را اولویت اصلی رویکرد شرکت عنوان کرد و تشریح کرد: تسریع روند راه اندازی و بهره برداری تصفیه خانه مرکزی که یکی از پروژه های بسیار مهم در پتروشیمی بندرامام بشمار می رود ، بصورت ویژه در دستور کار می باشد.

ایشان در ادامه اقدامات صورت گرفته در حوزه دارایی های فیزیکی و فرآیندها را تشریح و بیان داشت : از ابتدای کار در بندرامام ، جلسات و گفتگوهای زیادی را جهت بازتعریف فرآیند ها علی الخصوص در بحث نگهداری از دارایی ها و فعال سازی واحد مدیریت دارایی فیزیکی داشتیم زیرا که در بحث نگهداری از کارخانه ها و دارایی های فیزیکی باید ابتدا بر روش ها و فرآیند ها کار شود که در این خصوص سازماندهی لازم صورت پذیرفت.

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام عنوان کرد : بحث تامین آب و به تبع آن تامین برق از جمله مسائل کلیدی در تولید محسوب می شود و به همین منظور پروژه ای را برای کاهش ریسک در حوزه تامین آب در دراز مدت تعریف کرده ایم و به دنبال این هستیم که از طریق آب دریا بخشی از آب مورد نیاز مجتمع را تامین نماییم.

سپهدار انصاری نیک در پایان ضمن تشکر تلاش های تیم مدیریت و هیئت مدیره سابق ، خاطر نشان کرد: بدلیل اینکه در این جلسه گزارش عملکرد هیات مدیره قبلی را ارائه می دهیم، جا دارد تقدیر و تشکری از زحمات و تلاش های یک ساله و چند ساله آن عزیزان در این مجمع داشته باشیم و همچنین از تمامی کارکنان شریف پتروشیمی بندرامام که دستاوردهای گزارش شده در این مجمع مرهون تلاشهای شبانه روزی یکساله ی آنهاست صمیمانه تشکر نمایم و از حمایت و همراهی مدیریت گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سایر سهامداران و سازمان حسابرسی نیز قدردانی و تشکر میکنم.

 

روابط عمومی پتروشیمی بندرامام


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gde9n