سه‌شنبه 29 اسفند 1402 - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/05/10 07:29
کد خبر: 24294

حضور مدیرعامل بانک مسکن در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس

مدیرعامل بانک مسکن در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با موضوع تامین مالی پروژه‎‌‌های مسکن و تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن شرکت کرد.

نشست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی ،علی صالح‌ آبادی رییس کل بانک مرکزی، سید مسعود میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه و محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

همچنین محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن، اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و تنی چند از نمایندگان کمیسیون اقتصادی و مسوولان اقتصادی کشور در این جلسه حضور داشتند که با دستور کار تامین مالی پروژه‌های مسکن و تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد.

در این نشست رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با قدردانی از عملکرد بانک مسکن در تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن عنوان کرد که بانک مسکن تنها بانکی بوده است که به تمامی تکالیف خود در این حوزه عمل کرده است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در این جلسه با بیان اینکه مجلس حمایت‌های لازم برای تحقق اهداف دولت سیزدهم برای ساخت 4 میلیون واحد مسکونی را انجام می‌دهد، پیشنهاد داد با حضور نمایندگانی از مجلس، وزارت اقتصاد، وزارت راه و شهرسازی، همچنین بانک مرکزی و ... کارگروهی برای تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن تشکیل شود و بسته پیشنهادی در این حوزه تهیه شود.

در این جلسه راهکارهای مختلف تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن مورد بررسی قرار گرفت و مواردی همچون فروش اموال و دارایی‌های دولت، تامین مالی از طریق بازار سرمایه و ... مورد ارزیابی قرار گرفت.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4y8yxa