پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/04/28 01:19
در جشنواره ملی بهره‌‌‌وری ارائه شد
کد خبر: 23257

نشان برتر به فولاد هرمزگان

شرکت فولاد هرمزگان در جشنواره ملی بهره‌‌‌وری به سبب «کاهش مصرف قراضه در شارژ فلزی کوره‌های قوسی» به عنوان یکی از سه پروژه برتر کشور انتخاب شد.

عطااله معروفخانی مدیر شرکت فولاد هرمزگان در حاشیه مراسم افزایش تولید وکاهش مصارف در شرکت فولاد هرمزگان را یکی از اهداف استراتژی این شرکت در حوزه بهره‌برداری عنوان و اظهار کرد: اهمیت پروژه کاهش مصرف قراضه در شارژ فلزی کوره‌ها در راستای کاهش هزینه‌ها، پاسخگویی به نیاز بازار و افزایش سود‌آوری است.

او افزایش تولید ۱۶‌هزار تنی و افزایش ۱۵۰۰‌میلیارد ریالی در سودآوری را از دستاوردهای اجرای این پروژه برشمرد.

معروفخانی اظهار کرد: با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای پیش رو در واحد فولاد‌سازی و افزایش ظرفیت تولید، اجرای این پروژه کمک شایانی به اهداف توسعه‌ای خواهد کرد.

او در ادامه صحبت‌های خود به حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی و دانش‌بنیان‌ها اشاره کرد و گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تکیه بر توان داخل از هر پروژه تحقیقاتی که به افزایش بهره‌وری و راندمان تولید در شرکت منجرشود حمایت خواهیم کرد.

در ادامه پاوان بنی اسد مدیر برنامه‌ریزی کنترل تولید و حمل شرکت فولاد هرمزگان در تشریح پروژه کاهش مصرف قراضه در شارژ فلزی کوره‌های قوسی که موفق به کسب رتبه برتر در همایش بهره‌وری شد، گفت: تحلیل توقفات کوره‌ها در اثر شارژ غیر‌ضروری قراضه منجر به بررسی شارژ فلزی کوره‌های قوسی و تغییر در برنامه‌ریزی مواد در آنها شد، به ‌طوری که ارزیابی اقتصادی جایگزین کردن قراضه در مواقع غیر‌ضروری با آهن اسفنجی و افزایش تولید ناشی از اجرای این پروژه مورد بررسی قرار گرفت.

او گفت: کاهش زمان توقف کوره‌ها و افزایش زمان‌های عملیاتی، منجر به افزایش تولید، بهینه‌سازی سکاونس‌ها و کاهش مصارف شد که صرفه اقتصادی خوبی را در پی دارد.

بنی اسد به پروژه ایجاد و راه‌اندازی تبلت صنعتی نیز اشاره  وآن را این‌گونه تشریح کرد: با هدف افزایش رضایتمندی مشتریان و کاهش زمان بارگیری محصول و همچنین کاهش خطاهای انسانی و افزایش ضریب خوش‌قولی تحویل محصول،  پروژه بارگیری تختال به وسیله تبلت صنعتی تعریف و اجرایی شد که سبب انتقال بارگیری تختال از یک نقطه متمرکز به محل چیدمان تختال‌ها شد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3gdbzd