پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/04/22 10:51
بانک پارسیان رکورددار حمایت از محرومان ؛
کد خبر: 22921

پرداخت111 درصدی هدف‌گذاری تسهیلات در قالب‌بند ب تبصره 16 قانون بودجه 1400

بانک پارسیان بهترین عملکرد را در حوزه حمایت از محرومان به نام خود ثبت کرد. گزارش‌های منتشرشده نشان می‌دهد که پارسیان با تحقق 111 درصدی بودجه ابلاغی دربند ب تبصره 16 بودجه سال 1400 با لاترین درصد عملکرد را در بین بانک های کشور از آن خود کرده است.

این بانک در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به‌ویژه در حوزه توسعه اشتغال در مناطق روستایی، محرومیت‌زدایی و همچنین ارتقای عدالت اجتماعی، کمک به اقشار آسیب‌پذیر از طریق انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف با ارگان‌ها، اقدامات ارزنده و حمایت‌های مؤثری انجام داده است.

همچنین نگاهی به عملکرد این بانک طی سال‌های گذشته نشان می‌دهد که پارسیان با مشارکت در تأمین مالی طرح‌های کلان اقتصادی در حوزه تولید محصولات استراتژیک و زیربنایی، گام‌های اساسی در توسعه کشور برداشته و نقش مهم و انکارناپذیری را به‌عنوان یک بانک خصوصی در طرح‌های بزرگ و اقتصاد ملی دارد.

علاوه بر تأمین مالی طرح‌های بزرگ، بانک پارسیان همواره تلاش می‌کند برای تحقق توسعه متوازن و محرومیت‌زدایی زمینه عملیاتی شدن طرح‌های بزرگ مستقر در مناطق مرزی و کم برخوردار را فراهم کند. همین مسئله موجب شده که نقش برجسته‌ای در طرح‌های اشتغال‌زایی و کاهش نرخ بیکاری بخصوص در بخش روستایی با رویکرد ساماندهی کسب‌وکارهای خرد داشته باشد. بدون ‌شک اجرای موفق طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، یکی از مهم‌ترین دستاوردهایی بوده که موجب اثربخشی بیشتر بانک پارسیان در رشد و توسعه اقتصاد ملی شده است.

پرداخت 25 هزارمیلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به 60 هزار طرح اشتغال‌زایی

با توجه به اهمیت توسعه اشتغال‌زایی در روستاها و شهرهای محروم تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد برکت، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، با عاملیت بانک پارسیان امضا شد. به دنبال امضای این تفاهم‌نامه 25 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به حدود 60 هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت در مناطق محروم از طریق انعقاد دو تفاهم‌نامه همکاری بانک پارسیان، بنیاد برکت و صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان پرداخت‌شده است.

آن‌گونه که آمارها نشان می‌دهد 37 هزار و 831 فرصت شغلی در سال گذشته در بخش‌های مختلف خدمات، صنعت و معدن و کشاورزی ایجاد شده است که این میزان شغل حاصل پرداخت 1،553 میلیارد ریال تسهیلات در قالب انعقاد قرارداد سه‌جانبه فی‌مابین بانک ، بنیاد برکت و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری است.

پرداخت بیش از 46 هزار و 700 میلیارد تسهیلات به افراد نیازمند

بانک پارسیان در راستای توسعه عدالت اجتماعی و ارتقای رفاه و امنیت اقتصادی همه اقشار جامعه و عمل به وظیفه مسئولیت های اجتماعی خود و در جهت توانمندسازی افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) تا پایان سال 1400 بیش از 46 هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در بخش‌های ازدواج، درمان، مسکن، اشتغال و ضروری به حدود 182 هزار نفر پرداخت کرده است.

آزادسازی و امرارمعاش خانواده زندانیان، مشارکت در ساخت مدرسه و مراکز بهداشتی در مناطق محروم و انواع کمک‌های نقدی و غیر نقدی به مناطق زلزله‌زده، مشارکت در ساخت داروهای سرطانی و سلول‌های بنیادی، اهدای بسته نوشت‌افزار به دانش آموزان مناطق محروم و ... نیز در همین راستا و از فعالیت های سال گذشته بانک پارسیان بوده است.

پیشتازی بانک پارسیان در حمایت از محرومان

همه این اقدامات در کنار یکدیگر موجب شد که بانک پارسیان بهترین عملکرد را در حوزه حمایت از محرومان به نام خود ثبت کند. گزارش‌های منتشرشده نشان می‌دهد که بانک پارسیان با تحقق 111 درصدی بودجه ابلاغی دربند ب تبصره 16 بودجه سال 1400 با لاترین درصد عملکرد را در بین بانک های کشور از آن خود کرده است.

بر اساس مصوبه بودجه 1400، مبلغ 500 میلیارد ریال پرداخت تسهیلات برای بانک پیش بینی شده بود که با پرداخت 553 میلیارد ریال در قالب 939 پرونده، بالاترین درصد عملکرد بین بانک های کشور به بانک پارسیان رسید.

گفتنی است؛ بند ب تبصره 16 قانون بودجه 1400 کشور بر حمایت از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی و عمل به تکالیف قانونی و باهدف کمک به رونق اشتغال و توانمندسازی اقشار کمتر برخوردار تأکید دارد.

 

روابط عمومی بانک پارسیان


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2xq8rq