شنبه 25 فروردین 1403 - 13 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/04/21 07:57
در جشن دانش پژوهان دوب آهن اصفهان صورت گرفت
کد خبر: 22798

گرامیداشت یاد و خاطره از خود گذشتگی شهید لندی، قهرمان ۱۵ ساله ملی

سومین برنامه از مرحله دوم جشن های ویژه تجلیل از دانش پژوهان ممتاز خانواده بزرگ ذوب آهن اصفهان، با حضور علیرضا رضوانیان معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت، تعدادی از دانش آموزان و دانشجویان ممتاز و خانواده های آن ها، ۲۰ تیرماه در مجموعه ورزشگاه بزرگ فولادشهر برگزار شد.

در این جشن که خانواده شهید لندی، قهرمان ۱۵ ساله ایذه ای حضور داشتند با گرامیداشت یاد و خاطره از خود گذشتگی این شهید والامقام، از خانواده گرانقدر این قهرمان ملی تجلیل شد.

شایان ذکر است؛ شهید علی لندی نوجوان ۱۵ ساله و قهرمان ملی از ایذه خوزستان است که بعد از این که خانه همسایه آتش گرفت برای نجات دو زن سالخوره به خانه آتش گرفته می‌رود و موفق می‌شود آن‌ها را از آتش بیرون بکشد، اما خودش به شدت دچار سوختگی می‌شود.

ماجرا از این قرار است که عصر روز ۱۸ شهریور ۱۴۰۰در پی آتش سوزی یک عدد پیک‌نیک توسط خانم میانسالی و پس از آن پرتاب ناخواسته به سمت مادرش و سوختگی زن سالخورده با فریاد و درخواست کمک، نوجوانی پانزده ساله به نام علی لندی که مهمان خانه همسایه بود برای نجات پیرزن اقدام و برای دور کردن پیک نیک مشتعل و پرتاب آن از محدوده اقدام می‌کند که متاسفانه خود نیز دچار حریق و سانحه سوختگی می‌شود.

 علی با ۹۱ درصد سوختگی ابتدا به بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی اهواز و پس از آن به بیمارستان سوانح سوختگی حضرت امام موسی کاظم اصفهان اعزام شد و ۱ مهرماه ۱۴۰۰ جان شیرین خود را بر سر ایثار و نوعدوستی  گذاشت.

اقدام علی پانزده ساله برای نجات دو زن گرفتار در آتش علاوه بر این که اوج شجاعت، جسارت و غیرت نوجوانی بزرگ زاد را نشان می‌دهد، می‌تواند داستانی باشد برای نسل جوان جامعه ما و نیز تلنگری به جامعه که چگونه می‌توان با ایثار و از خودگذشتگی، جان را برای نجات همنوعان فدا کرد.

•    در حاشیه این جشن ها  با تعدادی از همکاران گفتگو نمودیم که در ادامه می خوانید:

فرج ا... خدابخشیان شاغل در مدیریت راه آهن و ترابری گفت: در زمانی که شیوع کرونا کنترل شده لازم بود که این گونه جشن ها برای نشاط خانواده برنامه ریزی و اجرا شود و واقعا برنامه ریزی جشن و محتوای آن خوب بود به دست اندرکاران خسته نباشید می گویم.

سید مصطفی شریفی، گفت: بی گمان آثار این جشن ها و برنامه های فرهنگی در شادابی خانواده ها و پیشرفت بچه های ذوب آهنی بسیار نمایان است، وقتی دانش آموزان و دانش جویان خانواده بزرگ ذوب آهن اصفهان می بینند که این شرکت به فکر آنها است و به تلاش آن ها اهمیت می دهد قطعا انگیزه مضاعفی پیدا می کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27qmpe