جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/04/20 07:57
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد
کد خبر: 22711

موفقیت ایران‌خودرو بر پیشرفت صنعت کشور تاثیرگذار است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به لزوم همکاری صنعت خودرو با شرکت های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها، بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان علم را به میدان آورده و تبدیل به کالا می کنند و اگر دانش تبدیل به کالا و صنعت شود، هم جامعه می تواند رشد و توسعه یابد و هم کیفیت تولیدات افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام سیدرضا تقوی در گردهمایی کارکنان شرکت تام ایران خودرو، با اشاره به این‌که خودروسازان در سنگر بسیار مهم تولید و صنعت تلاش می‌کنند تا به زندگی مردم رونق بخشیده و سبب‌ساز سربلندی جامعه از این سنگر شوند، عنوان کرد: اگر کار را با توجه به دین و اندیشه های دینی دنبال کنید، شور و نشاط بیشتری به خود می‌گیرد.

وی با بیان این‌که باید جامعه را با تولید ساخت، اظهار کرد: تولید رکن ساختن و سازندگی ها و ارزشمند است و در تفکر دینی، تولید عبادت است و تولیدکننده، عبادت کننده است، دست تمام تولید کنندگان این عرصه را باید بوسید.

حجت الاسلام تقوی، با بیان این‌که تولید ادامه وجود حیات انسان است، بیان کرد: اگر تولید نباشد حیاتی نیز وجود نخواهد داشت، تولید نمایانگر اعتماد به نفس است و عزت نفس در سایه تولید به دست می آید و هر کشوری که تولید داشته باشد مقتدر است.

وی با بیان این‌که تولید، ثروت ملی است و تولید بیشتر، موجب افزایش ثروت ملی می شود، خاطرنشان کرد: تولید حتی به دین داری نیز کمک می کند، اگر می خواهیم جامعه متدینی داشته باشیم، باید فقر را از بین برده و احتیاجات مردم را برطرف کنیم، باید کمر همت را محکم بسته و تولید را رونق دهیم و اشتغال و درآمد و نشاط را در صحنه های کار و کارایی افزایش دهیم.

به گفته رییس مجمع نمایندگان استان تهران، برترین و بالاترین تبلیغ برای یک فرآورده صنعتی، کیفیت مطلوب است و اگر کیفیت اجناس داخلی بالا نباشد، گرایش مردم به کالاهای خارجی افزایش خواهد یافت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر این‌که نباید از مشکلات ترسید، اظهار کرد: با وجود مسایل و مشکلاتی نظیر تحریم‌ها، قوی ایستاده‌ایم، زیرا در سنگر تولید باید محکم ایستاد، صنعت و به ویژه خودرو، یکی از مسایل مهم زندگی مردم است و خودرو جزء سبد روزانه خانوار ملت ما و مردم دنیا به شمار رفته و دیگر یک کالای تشریفاتی نیست.

وی با بیان این‌که باید صنعت، طرح ها و تولیدات در این زمینه، روز به روز، زیبا، دارای ابتکار و نوآوری باشد، تصریح کرد: مجلس توجه ویژه‌ای در این زمینه دارد و ابتکار و به روزآوری باید در کنار کیفیت بالا، مورد توجه صنعت و به ویژه خودروسازان قرار گیرد.

حجت الاسلام تقوی از آمادگی مجلس برای کمک به صنعت خودروسازی خبر داد و بیان کرد: ایران خودرو یکی از صنایع معروف و مشهور به شمار می رود که در نزد مردم کاملا شناخته شده است، موفقیت در این صنعت، بسیار اهمیت دارد و در موفقیت و پیشرفت کل صنعت کشور تاثیرگذار است.

وی با بیان این‌که صنعت خودروسازی اشتغال‌زا و امیدآفرین است، اظهار امیدواری کرد، موفقیت‌های بیشتری را در این عرصه شاهد باشیم و گفت: با وحدت، هم‌بستگی، یکپارچگی، هم آوایی و همراهی، این صنعت را به اوج برسانید و با اخلاص و تلاشی که می کنید، پاسخ‌گوی انتظارات رییس جمهور، مجلس و مردم باشید.

 

ایکوپرس


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3kevkx