پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/04/05 02:52
بین ایمیدرو و شرکت های بزرگ زنجیره فولاد اجرایی می شود؛
کد خبر: 21683

امکان سنجی تولید فولاد سبز

ایمیدرو پروژه "امکان سنجی تولید فولاد" سبز در کشور را با در نظر گرفتن پارامترهای فنی و اقتصادی در دستور کار قرار داده است. این مهم با همکاری ایمیدرو و شرکت های بزرگ زنجیره فولاد، اجرایی می شود.

به سبب آنکه صنعت فولاد یکی از تولیدکنندگان دی اکسید کربن جهان است و بین 7تا 8 درصد از کل دی اکسید کربن منتشرشده در سال را در جهان تولید می کند، اعمال یک رشته سیاست و قوانین برای جایگزینی فرآیند تولید فولاد کم کربن ضروری است. فولادسازان جهان نیز به منظور پیوستن به مسیر مهار گرمایش 1.5درجه ای کره زمین، تلاش چشمگیری را برای تغییر رویه به کار بسته اند.

برخی از بازیگران این حوزه فعلا روی روش احیای مستقیم مبتنی بر هیدروژن و توسعه این روش متمرکز شده اند. این رویکردی است که با استفاده از آن می توان میانگین جهانی تولید کربن را کاهش داد. تولید فولاد مبتنی بر هیدروژن به ویژه با هیدروژن پاک، یکی از حیاتی ترین و امیدوارکننده ترین راه حل ها برای کربن زدایی کامل صنعت فولاد است. با توجه به روند فزاینده انتشار دی اکسید کربن در ایران، ایمیدرو پروژه امکان سنجی تولید فولاد سبز در کشور را با لحاظ پارامترهای فنی و اقتصادی در دستور کار قرار داده است. فراخوان این پروژه پس از برگزاری سلسله جلسات تخصصی با شرکت های فولادی تهیه شده است که به زودی، اعلام خواهد شد.

همچنین همکاری در زمینه پروژه امکان سنجی تولید فولاد سبز در قالب یک تفاهم نامه بین ایمیدرو، شرکت های ملی فولاد ایران، بین المللی مهندسی ایران (ایریتک)، ایراسکو ،‌ فولاد مبارکه و فولاد خوزستان، معدنی و صنعتی چادرملو، معدنی و صنعتی گل گهر، و سنگ آهن گهر زمین تهیه شده است که نقش هر یک از شرکت‌های یادشده را در این پروژه کلان ملی مشخص می کند. در واقع ایمیدرو مطالعات پروژه تولید فولاد سبز را از طریق فراخوان انجام و تامین اعتبار می کند. پایلوت تولید فولاد سبز بر اساس نتایج پروژه مطالعاتی مذکور انجام و شرکت های فولادی در این برنامه همکاری های لازم را با ایمیدرو انجام خواهند داد.

 

روابط عمومی شرکت ایمیدرو


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3kenv8