پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/03/31 06:27
کد خبر: 21415

برگزاری موفقیت آمیز مجامع بانک ملت با حضور حداکثری سهامداران

رییس هیات مدیره بانک ملت از برگزاری موفق مجامع عادی سالیانه و فوق العاده این بانک به عنوان نخستین بانک مشمول اصل 44 قانون اساسی، با حضور اکثریت سهامداران خبر داد و از مراجع نظارتی و سهامداران بابت حمایت از فعالیت های این بانک قدردانی کرد.

مسعود نصر اصفهانی در گفت و گو با واحد کارشناسی خبر و شبکه های اجتماعی با اشاره به برپایی دو مجمع عادی و فوق العاده این بانک در صبح روز سه شنبه 31 خردادماه 1401، برگزاری مجمع عمومی یک ماه زودتر از موعد قانونی را در تاریخچه بانک، بی سابقه خواند و افزود: خوشبختانه با حمایت سهامداران و دریافت مجوزهای لازم، این مجامع برای نخستین بار پس از بروز پاندمی کرونا با حضور سهامداران برپا شد و تعدادی دیگر از سهامداران نیز از طریق کانال های مجازی در جریان رخدادهای مجمع قرار گرفتند.

وی با بیان این نکته که سه سالن برای حضور سهامداران در مجامع بانک ملت در نظر گرفته شده بود تاکید کرد: سهامداران زیادی در مجامع امسال حضور پیدا کردند و به دلیل پرشدن فضای هر سه سالن، امکان حضور تعدادی دیگر از سهامداران فراهم نشد که به نمایندگی از هیات مدیره از آنان پوزش می طلبم.

رییس هیات مدیره بانک ملت به تقسیم 100 ریال سود بین سهامداران اشاره کرد و افزود: از 761 ریال سود حاصله به ازای هر سهم که بخشی از آن سود ناشی از تسعیر نرخ ارز بود، با تصویب مجمع 100 ریال برای تقسیم نقدی بین سهامداران اختصاص داده شد و بقیه نیز به عنوان سود انباشته پس از طی مراحل قانونی، صرف افزایش سرمایه های بعدی خواهد شد.

وی همچنین از افزایش 55 هزار میلیارد ریالی سرمایه بانک ملت و تبدیل این بانک به بزرگ ترین بانک بورسی کشور خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با این افزایش سرمایه و افزایش توانایی بانک در اعطای تسهیلات و اجرای طرح های توسعه ای، سودآوری بانک در سال جاری نیز نسبت به سال های گذشته افزایش یابد.

نصر اصفهانی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تداوم حمایت ذینفعان و همچنین تلاش هرچه بیشتر دست اندرکاران بانک ملت، جایگاه این بانک در نظام بانکی هر روز ارتقا یابد.

 

روابط عمومی بانک ملت


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2oar5l