دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/03/30 06:47
معرفی جدیدترین ابزار اپل؛
کد خبر: 9890

​با این نرم‌افزار موبایلی، خشونت پلیس را گزارش دهید+ آموزش نصب

شرکت اپل با ارائه یک ابزار قابل نصب بر گوشیهای آیفون به کاربران کمک می کند تا به طور خودکار هرگونه برخورد خشونت‌آمیز پلیس را ضبط کرده و به دیگران ارسال کنند.

به گزارش اختصاصی شمانیوز به نقل از سی‌ان‌ان ، در میان اعتراضات گسترده جهانی و عصبانیت نسبت به وحشیگری پلیس ایالت "مینه سوتای" آمریکا که به مرگ یک سیاهپوست بیگناه منجر شد، شرکت اپل ابزار قابل نصبی برای کاربران آیفون ارائه کرده است که در شرایط خاص به طور خودکار هرگونه برخورد کاربر با پلیس را ضبط کرده و برای دیگران ارسال می کند.

معرفی این اپلیکیشن پس از آن صورت گرفت که تصاویر ویدیویی ضبط شده از صحنه خشونت افسر پلیس آمریکایی با یک شهروند سیاهپوست به نام "جرج فلوید" ، توسط گوشیهای همراه و انتشار آن در شبکه های اجتماعی، موجی از اعتراض و عصبانیت جهانی را در پی داشت و بحث حمایت از جامعه رنگین پوست در ایالات متحده را پررنگ تر کرد.

این افزونه میانبرکه نخستین بار در سال 2018 با نام میانبر "police" توسط "رابرت پیترسن" ساخته شد  پس از اتفاقات اخیر در آمریکا، به روزرسانی شده و هم اکنون با نام  "I'm getting pulled over" در دسترس کاربران گوشیهای آیفون قرار دارد.

 

در واقع اپلیکیشن"I'm getting pulled over"  به کاربر کمک می کند تا در صورت حمله پلیس به طور خودکار شروع به ضبط کند. در چنین شرایط کافی است تا کاربر تنها با گفتن جمله "آهای سیری، من گرفتار شدم" به سیری (دستیار هوشمند صوتی آیفون)، فیلم و موقعیت خود را به دیگران ارسال کند

در واقع با چنین فرمانی، این نرم‌افزار به طور خودکار شروع به ضبط اعمال پلیس می کند؛ علاوه بر این همزمان با چنین پیامی، موسیقی که از گوشی شما در حال پخش است قطع می شود، صفحه نمایش تاریک شده و وضعیت «مزاحم نشوید» برای مسدود کردن هرگونه تماس دریافتی فعال می شود. سپس دوربین جلوی گوشی شما باز شده و هرآنچه را اتفاق می افتد ضبط می کند.

در همین حال، سامانه به صورت خودکار یک پیامک شامل مشخصات جغرافیایی فرد را به مخاطب از پیش تعیین شده توسط کاربر، ارسال و اعلام می کند که وی توسط پلیس گرفتار شده است. هنگامی که کاربر ضبط را متوقف می‌کند ، یک کپی از فیلم به مخاطب معتمد وی ارسال می شود و به او امکان می دهد که آن را به iCloud یا Dropbox خود نیز ارسال کند. پس از ارسال فیلم و موقعیت مکانی کاربر، موسیقی و نور صفحه نمایش باز می گردد و گوشی هم از وضعیت «مزاحم نشوید» خارج می شود.

 

 

f5a58f2d-4483-4535-93bf-59b339eac66f

 

 

به گفته "پترسون" این ابزار در واقع «معادل شهروندی» دوربین‌هایی است که پلیس‌ها به لباس خود وصل می‌کنند.

به گزارش شمانیوز، در حال حاضر این اپلیکیشن برای کاربران اندروید در دسترس نیست، اما اپلیکیشن های مشابه آن مانندStop and Frisk Watch  موجود هستند که تنها با یک اشاره به صفحه نمایش گوشی شروع به ضبط اتفاقات پیرامونی می کند.

 

راهنمای دانلود و نصب اپلیکیشن "I'm getting pulled over"  

برای نصب این میانبر مراحل زیر را با دقت انجام دهید:

1- برای تنظیم، ابتدا برنامه "Shortcuts" را در iPhone خود دانلود کنید.

2- سپس باید میانبر دیگری را در برنامه اپلیکیشن Shortcuts  اجرا کنید. اگر روی "گالری" در گوشه پایین سمت راست ضربه بزنید ، میانبرهای دیگری را که می توانید اجرا کنید ، مشاهده خواهید کرد.

3- بعد از این مرحله به تنظیمات رفته و روی " Shortcuts" ضربه بزنید. سپس "Allow Untrusted Shortcuts" را روشن کنید.

4- این لینک (https://www.icloud.com/shortcuts/cc95be30b285469ea22b7cff11ce0737) را در Safari باز کنید تا میانبر  "I'm getting pulled over" را دانلود کند. سپس روی "Get Shortcut"ضربه بزنید.

 

 

ea03ae5f-ce5d-4a72-b6bb-c3f66b76c8f4

 

5- پس از باز شدن، روی "Add Untrusted Shortcut" در پایین صفحه ضربه بزنید.

6- در این مرحله مخاطبی که دوست دارید موقعیت مکانی خود و یک کپی از ضبط ویدیو را برای آنها بفرستید را انتخاب کنید. در پایان روی Done ضربه بزنید تا مراحل نصب برتامه تکمیل شود.

 

 

 

منبع:شمانیوز

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2rk8b4