پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/09 14:24
کد خبر: 10144

چه افرادی کرونا نمی گیرند؟

مردان سالمند، کمتر از دیگران در رابطه با ابتلا به کووید ۱۹ نگران هستند و در واکنش به شیوع این بیماری، تغییرات رفتاری کمتری دارند.

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی: بر اساس اطلاعات به دست آمده، مردان بیش از زنان در برابر کووید ۱۹ آسیب‌پذیر هستند و افراد سالخورده بیش از جوانترها در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

اکنون محققان دانشگاه جورجیا دریافتند، مردان سالخورده در مقایسه با زنان هم سن و سال خود و زنان و مردان جوانتر، کمتر نگران ابتلا به این بیماری هستند و در نتیجه خطر آلوده شدن آن‌ها به ویروس کرونا بیش از سایرین است.

به طور کلی، نگرانی با افزایش سن کاهش می‌یابد و در بین مردان کمتر از زنان است. محققان به منظور ارزیابی اثرات این تفاوت در میزان نگرانی از یک پرسشنامه آنلاین در رابطه با کووید ۱۹ استفاده کردند.

در این تحقیقات مشخص شد مردان سالمند در مقایسه با سایر افرادی که در این مطالعه شرکت داشتند، کمتر از سایرین در رابطه با ابتلا به کووید ۱۹ نگران هستند و در واکنش به شیوع این بیماری، تغییرات رفتاری کمتری دارند.

احتمال استفاده از ماسک یا خرید مواد غذایی اضافی در بین این افراد کمتر است. به اعتقاد محققان راهکار این مشکل، تشدید نگرانی این افراد نیست، بلکه باید به آن‌ها کمک شود تا خطرات موجود را به درستی درک کنند.

نتایج این مطالعه در نشریه Gerontology منتشر شده است.

 

منبع: برنا 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3wp9r2