جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/04/20 21:40
رپرتاژ اگهی
کد خبر: 22754

کلاس شنا خردسالان تهران

شنا یکی از ورزش‌های مفیدی بوده که از سنین کم به کودکان کمک می‌کند تا بدن سالم و فعال‌تری داشته باشند. این ورزش به این دلیل که عضلات بیشتری را درگیر می‌کند، باعث می‌شود تا نه تنها قلب و عروق تقویت شوند بلکه روی تمام بخش‌های بدن کار می‌کند. اگر می‌خواهید که کودکی شاد و فعال داشته باشید که بدن سالمی داشته و در درس‌ها هم موفق است، پیشنهاد می‌کنیم همین الان او را در یک کلاس شنا یا هر ورزش دیگری ثبت نام کنید.

 

چه استخرهایی برای خردسالان مناسب است؟

هنگامی که به دنبال ثبت نام کودک خود در یک کلاس شنا هستید، به این موضوع توجه کنید که دوره‌های آموزشی مخصوص کودکان داشته باشند. استخرهای مناسب کودکان نباید هیچ موجی داشته باشد. همچنین عمق استخر هم باید کم باشد در غیر این صورت خطرناک است. اغلب استخرهایی که برای شنای کودکان و مادران طراحی شده است، استاندارد هستند و عمق آن‌ها به اندازه قد مادران است.

بعدتر که کودکان به تنهایی مشغول ورزش می‌شوند، عمق استخرها کمتر می‌شود. البته هنگامی که خردسالان به طور کامل اصول شنا و انواع تکنیک‌ها را یاد بگیرند، دیگر فرقی ندارد که در بخش عمیق باشند یا کم عمق؛ در هر صورت توانایی روی آب شناور ماندن را دارند.

یکی دیگر از ویژگی‌های استخر مناسب کودکان این است که حتما به صورت منظم باید آب استخر تعویض شود. برخی از کودکان ممکن است به صورت ناخودآگاه نتوانند برای لحظه‌ای کنترل ادرار خود را نگه دارند. اگر آب حوضچه به صورت منظم تعویض نشود باعث ایجاد انواع باکتری و قارچ می‌شود.

به علاوه، استخر مورد نظر شما باید فضا و تهویه مناسبی داشته باشند. جریان داشتن هوا احتمال نفس تنگی را کم می‌کند. از طرفی دمای خارج از استخر نباید پایین باشد چون ممکن است کودکان سرما بخورند. بنابراین شما به عنوان والد وظیفه مهمی روی دوش دارید. باید به خوبی در بین استخرهای سطح شهر جستجو کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید زیرا موضوع بسیار مهمی است.

شنا

خردسالان از چه سنی می‌توانند شنا کنند؟

خردسالان از بدو تولد می‌توانند شنا کنند اما متاسفانه تا چند ماه بعد از تولد به کلی این توانایی را فراموش می‌کنند. برای اینکه فرزندتان بتواند ورزش شنا را یاد بگیرد می‌توانید از 6 ماهگی در کلاس‌های مادر و فرزند شرکت کنید. در این کلاس‌ها، خردسال ابتدا در آغوش شما ورزش را یاد می‌گیرد. البته آموزش‌های اولیه بیشتر روی سر خوردن درون آب و حفظ تعادل تمرکز دارد.

با بزرگ‌تر شدن کودک، کم کم فاصله مادر و فرزند داخل آب بیشتر می‌شود. این کار برای این بوده که شخص مستقل شود و بتواند به تنهایی و بدون اضطراب در آب شناور شود. در حدود 4، 5 سالگی کودک می‌تواند به طور کلی از والدین جدا شده و در استخرهای مخصوص کودکان شنا کند. برای اطمینان خاطر والدین، در کلاس‌های آموزشی کودکان بازوبند و جلیقه‌هایی دارند که مانع غرق شدن آن‌ها در آب می‌شود.

 

ویژگی‌های یک مربی شنا خوب برای کودکان

یک مربی شنا خوب برای کودکان فردی است که صبر و حوصله زیادی دارد. کودکان بازیگوش هستند و زمان تمرکز بسیار پایینی دارند. به این معنا که به سرعت حواسشان به اطراف پرت می‌شوند. بنابراین یک مربی شنا کودکان باید حوصله زیادی داشته باشد. از طرفی روش‌های نوینی برای یاد دادن تکنیک‌های ورزشی به کار بگیرد. در صورتی که کاملا کلاسیک و یکنواخت این کار را انجام دهد، مطمئنا تعداد زیادی از خردسالان به آموزش‌های او توجه نخواهند کرد.

ویژگی مهم دیگری که مربی باید داشته باشد این است که سعی کند با بازی و فعالیت‌های سرگرم کننده، کودکان را با شنا و مفاهیم آن آشنا کند. بهترین روشی که خردسالان به کمک آن یک مطلب جدید را یاد می‌گیرند، بازی است.

شنا

همچنین داشتن مدرک بین المللی و سابقه کاری در بهبود سطح کیفی کلاس‌های آموزشی مربی تاثیر می‌گذارد. اگر به عنوان والد به دنبال یک مربی کاربلد هستید، دو راه پیش روی شما قرار دارد. راه اول این است که به سراغ مجموعه‌های ورزشی معتبر و شناخته شده بروید و لیست مربیان آن‌ها را نگاهی بیندازید. راه دیگر برای شناخت مربی خوب هم این است که در سر کلاس‌های آن‌ها حاضر شوید و نحوه آموزش و رفتار آن‌ها با خردسالان را مستقیما ببینید.

 

آیا شنا برای کودکان عوارضی هم دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اگر کودک شما ترس و فوبیای خاصی ندارد یا ویژگی‌های بدنی او این مانع را ایجاد نمی‌کند، شنا هیچ عوارضی برای کودک ندارد. مسائلی که در نوع خود باعث ایجاد مشکل برای کودکان می‌شود، اول این است که کودک ترس از آب و غوطه ور شدن داشته باشد. در این حالت باید ابتدا مشکل را با مراجعه به یک روانپزشک برطرف کنید.

مساله دیگری هم که می‌تواند مانع شنا کردن کودکان شود، محدودیت‌های فیزیکی آن‌ها است. اگر فرزند شما جز کودکان با نیاز ویژه نیست، هیچ مشکلی برای شنا کردن او وجود ندارد. البته روشن است که شنا کردن در استخرهای کثیف و آلوده و به دور از تدابیر امنیتی می‌تواند مشکل ساز باشد. در غیر این صورت می‌توانید از فرصت استفاده کرده و در این هوای گرم کودک را در یک کلاس شنا ثبت نام کنید.

برای تشخیص استخر سالم از استخر کثیف هم لازم است خودتان به صورت حضوری مراجعه کنید. آب کثیفی که روزانه تعویض نمی‌شود، رنگ کدر و بوی ناخوشایندی دارد. از طرفی می‌توانید از افرادی که در این استخر رفت و آمد می‌کنند هم درباره کیفیت آب اطلاعات مناسبی کسب کنید.

شنا

کودکان چند روز در هفته می‌توانند شنا کنند؟

این مساله کاملا بستگی به شما و علاقه کودکتان دارد. اگر مایل هستید برای هر روز شنا کردن هم مشکلی وجود ندارد. فقط به این مساله دقت کنید که هر روز هفته نباید ورزش سنگین کرد. بنابراین اگر استخر شخصی دارید یا فرزدتان هر روز به نحوی شنا می‌کند، باید بخشی از این ساعات را به تفریح بپردازد.

ورزش کردن همان اندازه که برای بدن مفید است، اگر زیاده روی شود ممکن است به بدن آسیب برساند. برای جلوگیری از این آسیب، باید روزهایی در هفته عضلات بدن استراحت کنند. از طرفی به این نکته هم توجه کنید که اگر استخر، کلر دارد شاید هر روز استفاده کردن از آن مناسب نباشد زیرا کودکان به اشتباه مقدار زیادی آب می‌خورند.

 

سخن پایانی

سوییم سنتر یک مرکز تخصصی آموزش شنا بوده که برای همه علاقمندان به این ورزش مفرح ساخته شده است. دوره‌های آموزشی از خردسالان و کودکان 6 ماهه تا بزرگسالان در این مجموعه برگزار می‌شود. استخرهای اختصاصی و استاندارد برای هر گونه سنی وجود داشته و مربیان کاربلد و باتجربه در آن به شما آموزش می‌دهند. علاوه بر این، اگر مایل باشید تا در استخر شخصی خود شنا کردن را یاد بگیرید، مربیان به صورت خصوصی به شما آموزش می‌دهند.

مربیان مرد و زن با مدارک حرفه‌ای و تجربه‌ای چند ساله به بهترین روش شنا را به کودکان شما یاد می‌دهند. اگر نگرانی از بابت حضور کودک در استخر دارید می‌توانید برای کلاس‌های شنا مادر و کودک اقدام کنید. این کلاس‌ها از سن 6 ماهگی شروع شده و تا بزرگسالی ادامه خواهد داشت. دوره‌های شنا به صورت مقدماتی و پیشرفته برگزار می‌شود و در ابتدای کلاس هم سطح خردسالان سنجیده خواهد شد.

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصدورزشی مسولیتی بابت آن ندارد 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4bykwe