پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/03/08 19:27
اخبار حوادث | اخبار حوادث روزانه | اخبار حوادث مهم
کد خبر: 20117

اخبار حوادث | دزد سایبری ثروت عجیبی به جیب زد | دسسیه شوم مرد نامرئی

در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب وی، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.
 
 
 

اخبار حوادث: 2 سارق موتورسوار که به‌صورت سریالی موبایل‌قاپی می‌کردند هنگام فرار با خودرویی تصادف کردند و یکی از آنها جانش را از دست داد.

اخبار حوادث: این حادثه چند روز قبل در یکی از خیابان‌های مرکزی پایتخت رخ داد. ماجرا از این قرار بود که 2 سارق سوار بر موتور بودند که پس از قاپیدن موبایل یکی از طعمه‌هایشان اقدام به فرار کردند. مالباخته فریاد می‌کشید و از مردم درخواست کمک می‌کرد. همین باعث شد تا سارقان دستپاچه شوند و هنگام فرار با خودرویی تصادف کنند.

فرمانده انتظامی آزادشهر از دستگیری عامل برداشت 6 میلیارد ریالی از حساب شهروند آزادشهری خبر داد گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب وی، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.
سرهنگ سید داوود حسینی اظهار کرد: طی بررسی‌ها مشخص شد شاکی در فضای مجازی با مدیر یکی از کانال‌هایی که در زمینه ارز دیجیتال فعالیت داشته آشنا شده و متهم با ترفندهای مختلف موفق شده به اطلاعات شخصی مالباخته دسترسی پیدا کند.

حسینی با بیان اینکه متهم مبلغ 6 میلیارد ریال از حساب شاکی برداشت کرده بود، بیان کرد: با بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا و اقدامات تخصصی انجام شده، مخفیگاه متهم در یکی از استان های همجوار شناسایی و با هماهنگی و اخذ مجوز قضائی، متهم در عملیاتی ضربتی دستگیر و برای ادامه تحقیقات به مقر پلیس فتا انتقال داده شد.‌

فرمانده انتظامی آزادشهر با اشاره به اعتراف متهم به کلاهبرداری 6 میلیارد ریالی از شهروند، ادامه داد: مهمترین روش مجرمان سایبری در جرایم مالی فریب قربانیان و دریافت رمزهای شخصی آنان است، لذا شهروندان ‌از اعتماد بی‌جا و دادن اطلاعات حساب‌های خود به دیگران خودداری کرده و از کلیک بر روی لینک‌های مشکوک و نصب ‌هرگونه نرم‌افزار ناشناخته پرهیز کنند.‌


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3qao59