پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/02/13 19:05
اخبار حوادث | اخبار حوادث روزانه
کد خبر: 19625

اخبار حوادث | ناو هواپیمابر آمریکایی جان سربازانش را می گیرد!

نیروی دریایی آمریکا از خودکشی و کشتهش دن سربازان آمریکایی در ناو هواپیمابر خود خبر داد. ماجرا از چه قرار است؟
اخبار حوادث: سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به وقوع 7 حادثه جاده‌ای در شب گذشته از کشته و زخمی شدن 58 نفر از هموطنان در این حوادث جاده‌ای خبر داد.
 
اخبار حوادث: در اولین حادثه که در ساعت 22 شب گذشته اتفاق افتاده است. یک مورد تصادف بین دو دستگاه خودروی پراید در جاده تایباد تربت جام -کیلومتر 15 تربت جام به سامانه اورژانس کشور اطلاع داده شد.
به گفته نیروی دریایی آمریکا، در پی مرگ‌های متعدد در اثر خودکشی در میان خدمه ناو هواپیمابر «یو‌اس‌اس جورج واشنگتن» از جمله مرگ سه نفر در کمتر از یک هفته در ماه آوریل، بیش از 200 نفر از خدمه از این کشتی نظامی خارج شدند.

ملوانان در حال انتقال به یکی از تأسیسات محلی نیروی دریایی هستند زیرا این ناو هواپیمابر اتمی همچنان در حال انجام فرآیند چند ساله سوخت‌گیری و تعمیرات اساسی در کارخانه کشتی‌سازی نیوپورت نیوز در ویرجینیاست.

در طول 12 ماه گذشته، هفت نفر از خدمه این کشته جان خود را از دست داده‌اند که چهار نفر مورد آن بر اثر خودکشی بوده است. به همین سبب نیروی دریایی تحقیقاتی را در مورد محیط و شرایط فرماندهی در این ناو از نوع «نیمیتز» آغاز کرده است.

بر اساس بیانیه بخش هوایی نیروی دریایی آتلانتیک آمریکا، افسر فرمانده این ناو هواپیمابر، کاپیتان برنت گوت تصمیم گرفت به ملوانان ساکن در کشتی اجازه دهد به مکان‌های اقامتی دیگر نقل مکان کنند. در اولین روز عملیات انتقال یعنی دوشنبه، بیش از 200 نفر از خدمه ناو را ترک کرد‌ه و به تأسیسات نیروی دریایی در همان نزدیکی حرکت کردند.

در بیانیه آمده است: «برنامه انتقال تا زمان خروج همه ملوانانی که می‌خواهند از کشتی خارج شوند، ادامه خواهد داشت.»

هنوز بین 2 تا 3 هزار نفر در طول فرآیند تعمیرات زیربنایی در کشتی زندگی می‌کنند، اما این کشتی به طور معمول به حدود 5 هزار نفر خدمه نیاز دارد.

فرماندهی کشتی در حال شناسایی آن دسته از پرسنل است که مایلند از خدمات پشتیبانی و برنامه‌های رفاهی و تفریحی موجود در تأسیسات محلی نیروی دریایی بهره ببرند. نیروی دریایی در حال ایجاد «اسکان موقت» برای این ملوانان است.

بخش هوایی نیروی دریایی آتلانتیک آمریکا پیش‌تر گفته بود: «مدیریت به طور فعال پیگیر این موارد است و برای تقویت روحیه، تأمین رفاه شخصی و خدمات حمایتی بیشتر پرسنل یواس‌اس جورج واشنگتن، اقداماتی را انجام می‌دهد.»

موارد خودکشی در ناو باعث شد که الن لوریا، نماینده‌ای که از 20 سال پیش کهنه‌سرباز نیروی دریایی است و حوزه انتخابیه او دارای چندین بخش از تاسیسات نظامی است، به دریاسالار مایکل گیلدی، رئیس عملیات دریایی نامه بنویسد و خواستار اقدام فوری برای اطمینان از ایمنی خدمه شود.

لوریا در نامه هفته گذشته خود با یادآوری این که گزارش‌هایی در مورد کیفیت بد زندگی در کشتی و فضای مسموم آن دریافت کرده، نوشت: «هر یک از این مرگ‌ها یک تراژدی است، و تعداد موارد روی داده زیر یک فرماندهی واحد، یعنی خودکشی چهار ملوان، نگرانی قابل توجهی را ایجاد کرده که نیاز به تحقیقات فوری و دقیق دارد.»

منبع: یورو نیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/36e5e7