پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/07/24 12:52
قتل نوزاد 18 ماهه
کد خبر: 16985

جزئیات قتل نوزاد 18 ماهه در سنندج | اعتراف قتل فجیع نوزاد 18 ماهه توسط قاتل آشنا

رییس پلیس آگاهی استان کردستان از دستگیری قاتل نوزاد 18 ماهه در سنندج در کمتر از 4 روز خبر داد.

به گزارش رصد ورزشیقتل نوزاد 18 ماهه در سنندج اتفاق افتاد. قتل نوزاد 18 ماهه توسط یکی از بستگان نزدیک رخ داد.  عامل قتل نوزاد 18 ماهه کمتر از 4 روز دستگیر شد. قتل نوزاد 18 ماهه با انگیزه قبلی صورت گرفته و دزدی طلاها برای پنهان کردن ماجرا شکل گرفته است.

عامل قتل نوزاد ۱۸ماهه در عملیات ضربتی پلیس کردستان بازداشت شد.

رئیس پلیس آگاهی استان کردستان گفت: قاتل نوزاد ۱۸ ماهه در سنندج در عملیات ضربتی پلیس دستگیر شد.

سرهنگ عبدالله فاتحی در سنندج از بازداشت قاتل نوزاد 18 ماهه در سنندج در عملیات ضربتی پلیس خبر داد و اظهار داشت: با اعلام گزارشی به مرکز فوریت های پلیسی 110مبنی بر سرقت طلاجات و مرگ مشکوک نوزاد18 ماهه در شهرستان سنندج، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

جزئیات نوزادکشی تلخ در کردستان

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع تیم‌های بررسی صحنه جرم و کارآگاهان پلیس آگاهی استان در محل وقوع این حادثه جنایی حاضر و تحقیقات آغاز شد.

رئیس پلیس آگاهی استان کردستان با بیان اینکه گمانه‌زنی‌های غیر مرتبط درباره علت وقوع این حادثه توسط رسانه‌های معاند و موج سواری آنان در این زمینه که هدفی جزء تشویش اذهان عمومی ندارند، گفت: کارآگاهان با انجام تحقیقات فنی و تخصصی از ساختگی بودن موضوع مطلع شدند و با هماهنگی مقام قضایی قاتل را که یکی از نزدیکان دختربچه بود بازداشت، که در اظهارت خود به قتل اعتراف کرد.

وی گفت: فرد قاتل در تحقیقات پلیسی اذعان کرده به علت فرار از مجازات جرم مرتکب شده، اقدام به ساختن سناریوی سرقت و قتل کرده و از عمل خود ابراز ندامت و پشیمانی کرد.

قاتل نوزادکش دستگیر شد

فاتحی بیان کرد: در صورت روشن شدن دیگر زوایای این پرونده، متعاقبا اعلام خواهد شد، بنابراین شهروندان اخبار موثق را از طریق خبرگزاری‌های رسمی استان کردستان پیگیری کنند.

علاوه براین حادثه وحشتناک قاتل دیگری نیز بعد از یکسال دستگیر شد که به آن می‌پردازیم:

قتل نوزاد 18 ماهه

قاتل امیرعلی ۳ ساله دستگیر شد

پس از یک سال بالاخره قاتل امیرعلی سه ساله دستگیر و روانه زندان شد.

محمدعلی نایب‌زاده فرمانده انتظامی شهرستان بستان‌آباد از شناسایی و دستگیری قاتل امیرعلی کودک سه ساله‌ای که یکسال پیش به قتل رسیده بود، خبر داد.

وی گفت: بعد از حدود یکسال تلاش شبانه‌روزی نیروهای اطلاعاتی، نظامی و همکاری‌های دستگاه قضائی سرانجام قاتل شناسایی، دستگیر و پس از اقرار به قتل با دستور مقام قضائی روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بستان‌آباد اطلاعات بیشتر در این ارتباط را بعد از تکمیل پرونده موکول کرد.

نایب‌زاده همچنین از شهروندان خواست هرگونه تحرکات و اقدامات مشکوک را به سامانه ۱۱۰ یا مسیرهای ارتباطی پلیس اطلاع دهند.

گزارش‌ها حاکی است، پسر بچه‌ای به‌نام امیرعلی پاشایان حوالی ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۲۱ آبان ۹۹ به هوای بازی به کوچه می‌رود اما دیگر به خانه برنمی‌گردد.

در پی کودک ناپدید شده

به گفته خانواده امیرعلی، کل خانواده با کمک مردم در سطح شهرستان به جستجوی کودک می‌پردازند. آنها حتی بیمارستان‌ها را نیز می‌گردند اما کودک را نمی‌یابند.

جستجو با کمک فضای مجازی

قضیه به همین جا ختم نشد، خانواده امیرعلی به کمک مردم شهرستان با انتشار عکس کودک در فضای مجازی خواستند تا به این خانواده در یافتنش کمک کنند.

خبر کوتاه بود و تلخ

به گفته همسایگان خانواده امیرعلی، شامگاه روز پنجشنبه بیست و دوم آبان ۹۹ حوالی ساعت ۲۰ جسد در داخل گونی توسط یک چوپان در منطقه علیجان شهرستان بستان‌آباد پیدا شد و با ورود عوامل انتظامی مشخص شد، پس از کشتن کودک جسد بی‌جان او در آن منطقه رها شده است.

مردم خواستار اشد مجازات قاتل هستند

بستان‌آبادی‌ها در فضای مجازی با اعلام انزجار خود از این عمل فجیع، خواستار اشد مجازات قاتل جهت عبرت‌آموزی شدند.

تحویل پرونده قتل عرفان 11 ساله به کارآگاهان پلیس جنایی اردبیل / قاتل دستگیر شد

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: بعد از پیدا شدن جسد عرفان 11 ساله نوجوان پارس‌آبادی، پرونده قتل او تحویل کارآگاهانه پلیس جنایی استان اردبیل شد.

سید عبدالله طباطبایی روز پنجشنبه 25 شهریورماه در جریان رسیدگی مراجع قضایی و انتظامی به این پرونده قتل در پارس‌آباد اظهار کرد: با پیدا شدن جسد نوجوان پارس‌آبادی در اطراف منزل و در یک چاله با پیگیری‌های انجام شده قاتل این نوجوان به سرعت دستگیر شد.

وی تصریح کرد: با ورود به موقع پلیس آگاهی و مجموعه قضایی در کنار دستگیری قاتل این نوجوان پارس‌آبادی متهم برای بازجویی و بررسی علل و عوامل این قتل به پلیس جنایی استان تحویل داده شد تا به صورت تخصصی کار در این مرحله پیگیری شود.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: انگیزه متهم از قتل این نوجوان جدل و دعوای خانوادگی بوده و به هیچ وجه مسائل حاشیه‌ای و پیرامونی مطرح شده در قتل او صحت ندارد.

طباطبایی افزود: نباید اهالی استان به شایعات منتشر شده پیرامون این قتل توجه کنند چرا که پلیس و مجموعه قضایی استان در اطلاعیه‌های بعدی ابعاد مختلفی از این جنایت را بازگو کرده و به اطلاع مردم خواهد رساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تمام تلاش مجموعه قضایی و انتظامی استان بر این است تا با آرامش پرونده را به پیش برده و مقصران اصلی این حادثه به سزای اعمالشان در چهارچوب قوانین و مقررات برسند.

در روزهای اخیر جسد نوجوان پارس‌آبادی که احتمال داده می‌شد در کانال آب افتاده بعد از بررسی‌های مختلف در اطراف منزل پسر نوجوان کشف و از چاله‌ای بیرون کشیده شد در حالی که پیکر خونین این نوجوان 11 ساله پارس‌آبادی که با بی‌رحمی تمام به قتل رسیده تحویل پلیس جنایی استان شد تا بررسی‌ها و تحقیقات در این زمینه ادامه پیدا کند.

منبع: فارس


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4m85ab