دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/07/09 21:42
شهادت آتش نشان
کد خبر: 16802

شهادت آتش نشان فداکار در مانور نجات | فیلم شهادت آتش نشان

آتش نشان فداکار حسین صفری در مانور نجات غریق دچار حادثه شد و به شهادت رسید.

به گزارش رصد ورزشیشهادت آتش نشان فداکار در مانور نجات رخ داد. شهادت آتش نشان فداکار حسین صفری در مانور غریق نجات به وقوع پیوست. شهادت آتش نشان هنگام مانور غریق نجات جان در دزفول اتفاق افتاد. شهادت آتش نشان حسین صفری در حالی بود که به عنوان فرد غرق شده به زیر آب رفت ولی متاسفانه دچار حادثه شد.

 مدیرعامل سازمان آتش نشانی دزفول گفت: یکی از آتش نشانان دزفولی صبح امروز هنگام اجرای مانور غریق نجات به مناسبت روز آتش نشانی دچار حادثه شد و جان باخت.

عبدالحسین معظم فر روز پنجشنبه  افزود: صبح امروز مانور آتش نشانی با حضور ۳۰ آتش نشان در بوستان ساحلی علی کله برگزار شد که شامل حریق، کوهستان و غریق نجات در رودخانه بود.

وی ادامه داد: برای اجرای مانور غریق نجات یک نفر از آتش نشانان به نام حسین صفری به عنوان فرد غرق شده به زیر آب رفت ولی دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد.

مرگ تلخ آتش نشان دزفولی هنگام مانور غریق نجات جان

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول بیان کرد: کپسول اکسیژن نیز برای مواقع ضروری برای نیروها در نظر گرفته شده بود ولی علت استفاده نکردن فرد حادثه دیده از این کپسول مشخص نیست.

وی افزود: علت این حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است.

هفتم مهرماه به عنوان روز آتش نشانی در تقویم ملی کشورمان ثبت شده است.

متاسفانه جامعه آتش نشانان در اردیبهشت ماه نیز شاهد از دست دادن یکی دیگر از دلیر مردان آتش نشان بود در ادامه به این حادثه دلخراش می‌پردازیم:

شهادت آتش نشانشهادت محسن لک یکی از آتش نشانان شهرداری اندیشه

علی ملکی شهردار اندیشه با صدور پیامی ضمن تسلیت این حادثه تاثر برانگیز بر مردم  شهر اندیشه بویژه خانواده شهید بزرگوار محسن لک ، صبر و شکیبایی را از خداوند منان برای بازماندگان خواستار شد 

جامعه آتش نشان بار دیگر شاهد خبر تاسف باری بود که باعث شد یکی از زحمتکش ترین پرسنل خود که  از نظر حسن خلق زبانزد خاص و عام بود را ازدست بدهد و در ماه رمضان ماه خدا که این ایام  زینت به نام اولین شهید محراب حضرت علی(ع) گرفته است به مقام والای شهادت نایل آید.

شهردار اندیشه تصریح کرد : امیدواریم شهروندان شریف اندیشه با رعایت نکات ایمنی همواره کمک حال خدمتگزاران بویژه آتش نشان جان بر کف و فداکار باشند .

گفتنی است شهید محسن لک ۴۱ ساله، متاهل و دارای یک فرزند دختر بود و به عنوان رئیس یکی از ایستگاه‌های اتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اندیشه مشغول خدمت به هموطنان بود.

نام گذاری روز آتش نشان

با آغاز جنگ تحمیلی شهر و پالایشگاه نفت آبادان به عنوان بزرگترین مجتمع تولید سوخت در خاورمیانه همه روزه آماج جملات هوایی و خمپاره ای دشمن بعثی بود.

در این بین آتش نشانان آبادانی نیز که با جانفشانی در شرایط سخت آغاز جنگ تحمیلی مشغول فعالیت بودند در عملیات خاموش کردن آتش سوزی ناشی از بمباران دشمن بعثی در پالایشگاه آبادان خود مورد حمله دشمن متجاوز قرار گرفته و ۱۸ نفر از آنها به شهادت رسیدند.

عبدالرضا دیراوی نژاد، عبدالغنی  سامری، علی اکبر عزیزی هندیجانی، مرتضی عمارستانی، نوروز میرزایی، محمد  حسین زاده دشتی،کیامرث  پرویززاده، قاسم تنگستانی تعدادی از شهدای این حادثه می باشند.

نامگذاری روزی در تقویم با عنوان روز آتش نشانی و ایمنی به پاس حماسه آفرینی و از خود گذشتگی آتش نشانان میهن اسلامی است.

رییس آتش نشانی پالایشگاه آبادان در این خصوص گفت:در روزهای  نخستین جنگ تحمیلی بعد از حمله عراق به شهر آبادان از روز دوم مهر تا روز هفتم مهر ماه تعدادی از  آتش نشانان پالایشگاه آبادان در هنگام خاموش کردن واحد های تولیدی، مخازن نفتی، منازل مسکونی وکشتی‌های نفت‌کش (طرح نصیر)به شهادت رسیدند.

علیرضا بهادران افزود: تعدادی از این عزیزان در بمباران مجدد محل های اطفاء شده به شهادت رسیدند و به همین خاطر این روز یعنی هفتم مهر به عنوان روز آتش نشان نامگذاری شد.

بهادران  اظهار داشت: شجاعت، فداکاری و ایثار این آتش نشانان بعد از جنگ نیز نمود پیدا کرد و شاهد جانفشانی این قشر در حادثه پلاسکو بودیم.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان نیز ضمن گردامیداشت روز آتش نشان گفت:آتش‌نشانان با از خود گذشتگی و ایثار با جسارت و شجاعت، برای نجات آسیب دیدگان تلاش می‌کنند.

مجید فرهانی پور افزود:آتش نشانان با اثبات عملکرد خود به عنوان ناجیان مردم  همواره و در همه حال آماده خدمت و جان فشانی هستند.

آبادان چهار هزار شهید را در جنگ تحمیلی تقدیم انقلاب کرد.

منبع: ایرنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/27qz5d