پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1400/01/27 14:58
کد خبر: 15817

مرگ تلخ جوان ۲۷ ساله بر اثر سقوط از کوه

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: مرد ۲۷ ساله به دلیل سقوط از کوه صفه جان خود را از دست داد.

فرهاد کاوه آهنگران سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به مهم‌ترین حوادث ۲۴ ساعت اخیر در اصفهان اظهار داشت: در نخستین حادثه که ساعت ۱۹ و ۳۸ دقیقه اعلام شد آبدارخانه آموزشگاه موسیقی رودکی واقع در میدان انقلاب مجتمع امین دچار حریق شد.

او با اشاره به اعزام نیرو‌های امداد ونجات از ایستگاه شماره یک برای امدادرسانی به این حادثه ابراز داشت: این حریق منجر به سوختگی سطحی سه نفر مرد از ناحیه صورت، دست و پا شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: علت این حادثه در دست بررسی است. او همچنین به حادثه سقوط از محدوده غربی کوه صفه اشاره کرد و افزود: این حادثه در ساعت ۲۳ و ۵۴ دقیقه توسط کوهپیمایان در مجموعه کوهستانی صفه به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اعلام شد.

کاوه آهنگران با بیان اینکه در این حادثه جوان ۲۷ ساله از کوه سقوط کرده است، ابراز داشت: اکیپ آتش نشانان از ایستگاه شماره ۱۲ به همراه سرآتشیار علیدادی مدیر منطقه دو عملیاتی و آتشیار دوم صفدریان سرپرست اکیپ امداد در ارتفاع سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند.

او با بیان اینکه فرد حادثه دیده قبل از رسیدن آتش نشانان در اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده بود، افزود: جسد این مرد جوان توسط اکیپ اعزامی به پایین منتقل و تحویل عوامل انتظامی شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه به همشهریان توصیه می‌شود موارد ایمنی مرتبط با کوهنوردی و کوهپیمائی را رعایت کنند، تصریح کرد: عدم آشنایی به فنون کوهنوردی، نداشتن تجربه و تجهیزات لازم، صعود از مسیر‌های صعب العبور و عبور ممنوع، انتخاب زمان نامناسب برای صعود، شرایط جوی ناپایدار و انجام رفتار‌های پرخطر می‌تواند عامل اصلی اینگونه سقوط‌ها باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3qaega