پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/10/06 03:26
کد خبر: 14934

اعلام وضعیت آماده باش در تهران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کشور در مانور ساعت صفر تهران حاضر شد.

 کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر گفت: نیروهای هلال احمر کل استان تهران در آماده باش هستند و برحسب دستوری که به آنان داده شده است، در منطقه‌ای که محل‌ وقوع زلزله است حضور خواهند داشت و لازم است که مدیران عامل و معاونان امداد تا پایان وقت حضور داشته باشند.

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور خاطرنشان کرد: در حوزه امداد نیز از تمام معاونان، مهدی ولی‌پور- رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر- خواسته می‌شود در محل مستقر شوند و تا پایان مانور در آنجا حضور داشته باشند.

همتی تاکید کرد: باید در ثبت و ضبط تمام اتفاقات دقت لازم صورت گیرد و ساعت ورود همکاران، عدم حضور آنان، ایراداتی که احیانا در استان‌ها وجود دارد و هرنوع اشکال در برقراری ارتباط باید ثبت و ضبط شوند تا در موارد مشابه و حوادث واقعی کمترین ایراد را داشته باشیم.

با حضور رئیس جمعیت هلال احمر، مانور ساعت صفر در استان تهران اعلام و بر اساس این مانور، زلزله ای با قدرت ۵.۷ در مقیاس ریشتر و عمق ۱۰ کیلومتری زمین، شهرستان اسلامشهر را لرزاند. رئیس سازمان امداد و نجات، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران، مدیر کل بحران استانداری تهران و دیگر مسئولان در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌احمر استان تهران و دیگر مدیران عامل استان‌ها به صورت ویدیو کنفرانسی در این مانور حضور دارند.

همچنین تیم های امدادی در منطقه زلزله زده مستقر شدند و امدادگران خدمات امدادی و کمک‌های اولیه را برای زلزله زدگان ارائه دادند. چادرهای امدادی نیز برای اسکان اضطراری حادثه‌دیدگان برپا شده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4j55op