چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/09/29 03:27
رپرتاژ/
کد خبر: 14752

از شیشه چه استفاده هایی در ساختمان های اداری و مسکونی می توان کرد؟

یکی از مواد و مصالحی که امروزه کاربردهای زیادی در صنعت ساختمان سازی دارد، انواع شیشه است. شیشه موجب زیبایی دو چندان ساختمان می شود و از این رو ارزش ملک نیز افزایش می یابد بنابراین بسیاری از مردم از هر طریقی خواهان استفاده از انواع مصنوعات شیشه ای در منزل یا محل کار هستند.

یکی از مواد و مصالحی که امروزه کاربردهای زیادی در صنعت ساختمان سازی دارد، انواع شیشه است. شیشه موجب زیبایی دو چندان ساختمان می شود و از این رو ارزش ملک نیز افزایش می یابد بنابراین بسیاری از مردم از هر طریقی خواهان استفاده از انواع مصنوعات شیشه ای  در منزل یا محل کار هستند.

امروزه شیشه ها با تنوع بسیار بالا برای انواع کاربردها ساخته می شوند. شیشه های سکوریت، شیشه لمینت از جمله شیشه هایی هستند که به دلیل استحکام زیادی که دارند بیشتر در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه علاوه بر نوع شفاف شیشه ها، شیشه های رنگی با انواع رنگ های متنوع و شیشه های چاپی به بازار عرضه می شوند که می توان هر طرح دلخواهی را بر روی آن ها طراحی کرد. این نوع شیشه های چاپی بیشتر برای شرکت های تجاری کاربرد دارد که آرم شرکت خود را روی آن می زنند تا منحصر به فرد شوند.

استفاده از پارتیشن اداری در محیط کار در عملکرد کارکنان تاثیر مثبت دارد.

بهترین راه برای اینکه بتوان محیط کاری را به بخش های مختلف تقسیم کرد تا هر بخش حالت خصوصی تری به خود بگیرد و کارمندان با تمرکز بیشتری وظایف خود را انجام دهند، پارتیشن بندی محل کار است. در میان پارتیشن های مختلفی که برای تقسیم فضای کاری وجود دارد، جدیدترین مدل آن ها پارتیشن شیشه ای است. کارمندانی که در محیطی کار می کنند که می توانند با همکاران خود به راحتی و با نور طبیعی فراوان ارتباط برقرار کنند انگیزه آن ها برای بهتر انجام دادن وظایفشان را افزایش می دهد.

بنابراین پارتیشن شیشه ای میزان کار و کیفیت کار آن ها را بهبود می بخشد. در صورت نیاز به نور بیشتر در دفتر کار خود ، از پارتیشن های شیشه ای استفاده کنید. آن ها به راحتی نور را از خود عبور می دهند ، بنابراین شما مجبور نیستید برای روشنایی محیط از نورهای مصنوعی استفاده کنید و این خودش موجب کاهش مصرف انرژی است. پارتیشن های شیشه ای ظاهری باز ایجاد می کنند و توهم فضای اضافی را به شما می دهند. پارتیشن های اداری متحرک بدون قاب امکان انعطاف پذیری را فراهم می کنند به طوری که می توانید در آینده چیدمان دفتر را تغییر دهید.

پارتیشن اداری

جام بالکن یا تراس شیشه ای بهترین راه خصوصی سازی و تزیین بالکن است.

گاهی برخی افراد به کلی از تراس منزلشان غافل شده ونمی دانند که چقدر این فضای کم می تواند کاربردهای فراوانی داشته باشد. تنها کافی است کمی سلیقه به خرج دهید و برای پوشاندن تراس منزل از جام بالکن استفاده کنید. با استفاده از تراس شیشه ای، فضای بالکن نیز همچون درون منزل به یک محیط خصوصی تبدیل شده و می توانید ساعاتی از روز را با افرادی که دوستشان دارید در آنجا به تفریح، سرگرمی، مطالعه و حتی استراحت بگذرانید. تراس شیشه ای موجب می شود شما هر چهار فصل بتوانید از بالکن منزل به صورت بهینه استفاده کنید. حتی اگر هوا بارانی باشد و بادهای شدید نیز بورزد، به دلیل استحکام و مقاومتی که در ساخت تراس شیشه ای به کار می رود، با خیالی آسوده می توانید در تراس منزل خود اقامت داشته باشید.

می توانید برای جام بالکن از سقف شیشه ای نیز استفاده کنید. در این صورت یک محفظه کاملا شیشه ای ساخته اید که موجب می شود بتوانید از تمام نور خورشید استفاده حداکثری کنید و شب ها نیز زیبایی درخشش ستارگان را نظاره گر باشید. از سقف شیشه ای می توانید در جاهای مختلف منزل استفاده کنید و روشنایی منزل را دو چندان کنید.

تراس شیشه ای به شدت عایق صدا است و محیطی آرام را برای شما ایجاد می کند. از طرفی از ورود هر نوع حشره و گرد و غبار جلوگیری می کند و می تواند محیط تمیزی را برای شما به ارمغان بیاورد.

پارتیشن اداری

محفظه شیشه ای دوش حمام برای جداسازی فضای آن بسیار مناسب است.

اکثر افراد از اینکه فضای خشک و خیس حمام منزلشان پارتیشن بندی ندارد و با یک دوش گرفتن ساده تمام سطح حمام خیس می شود شکایت دارند. ما برای رهایی از این دغدغه به آن ها استفاده از پارتیشن شیشه ای دوش و یا محفظه دوش حمام را پیشنهاد می کنیم. اگر هم احیانا احساس خوبی به استفاده از شیشه عادی و شفاف برای محفظه دوش ندارید، می توانید با استفاده از شیشه های رنگی و کدر آن را به محیطی کاملا خصوصی تبدیل کنید. البته تمیز کردن شیشه های کدر و رنگی نیز به نوبه خود از مدل شفاف آن راحت تر است. محفظه شیشه ای دوش در انواع مختلفی تولید می شود که برای حمام با هر متراژی قابل استفاده است. اگر فضای حمام به اندازه کافی بزرگ نباشد می توانید از پارتیشن شیشه ای حمام به صورت ریلی یا کشویی استفاده کنید.

درب های کشویی شیشه ای اتوماتیک، تردد افراد را بسیار آسان تر می کند.

یکی از کارهایی که فوق العاده برای ورودی و خروجی مکان های پر رفت و آمد ضروری است، به کار بردن درب های اتوماتیک است که به طور خودکار باز و بسته می شوند. در این میان استفاده از درب های اتوماتیک شیشه ای نسبت به سایر محصولات مشابه، به شدت توصیه می شود. درب های اتوماتیک شیشه ای فضای پر نورتری برای داخل ساختمان به وجود می آورد و از آن جا که به صورت خودکار باز و بسته می شود نیازی نیست به آن دست بزنید و در رعایت بهداشت بسیار موثر است. حتی اگر در هر دو دست خود وسیله داشته باشید دیگر معطل نشده و به راحتی می توانید از آن عبور کنید. درب های اتوماتیک شیشه ای، رفت و آمد برای هر فرد با هر سن و سال و هر شرایط را بسیار آسان می کند، به خصوص برای افراد پیر، کم توان و معلول که اکثرا برای تردد خود در جاهای مختلف دچار مشکل هستند. از ان جا که درب اتوماتیک پس از عبور افراد از آن به سرعت بسته می شود از خارج شدن هوای سرد و گرم به بیرون جلوگیری می کند و این خود موجب هدر نرفتن انرژی است.

 

پایان رپرتاژ / 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/3999ve