پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/09/20 15:07
کد خبر: 14548

فوری/ مرگ 6 نفر براثر واکسن کرونا

شش نفر پس از دریافت واکسن آزمایشی تولید شده توسط شرکت داروسازی آمریکایی "فایزر" و شرکت آلمانی "بایون تک" جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری بین‌المللی روسیه «ریا نووستی» (RIANovosti ) افزود، چهار تن از افراد متوفی دارو نما و دو نفر نیز داروی واقعی دریافت کرده بودند.

 همچنین اعلام شد که میان شرکت کنندگان در آزمایش این واکسن، یک نفر دچار تصلب شرایین شد و سه روز پس از دریافت اولین دوز دارو درگذشت.

 

 ۶ نفر در مراحل آزمایش واکسن کرونا شرکت فایزر به کام مرگ فرو رفتند

یکی دیگر از افراد داوطلب نیز پس از گذشت ۶۰ روز از دریافت دومین دوز دچار سکته قلبی شد و جان داد.

در میان شرکت کننده در این آزمایش دو نفر که دارونما دریافت کرده بودند، در نتیجه سکته قلبی و مغزی فوت کردند و هم اکنون علت درگذشت دو تن دیگر از آزمایش دهندگان در دست بررسی است.

در میان شش نفر جان باختگان، سه تن بیش از ۵۵ سال سن داشتند.

این آزمایش ها بر روی ۳۸ هزار نفر جمعیت بالای ۱۶ سال انجام شده است.

بر اساس این گزارش، اداره غذا و داروی آمریکا چندی پیش بر کارآمد بودن واکسن کرونا ساخت شرکت فایزر و بایون تک تاکید کردند. اسناد و مدارک نشان می دهد که دارو در سطح مناسبی از امنیت قرار داشت و هیچ مانعی بر سر راه استفاده از آن در موارد اضطراری وجود ندارد.

 

 

 

آمار کرونا امروز بیستم آذر 

 

دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ، آخرین آمار مبتلایان ، جانباختگان و بهبودیافتگان از کرونا در ایران را تا امروز بیستم آذرماه اعلام کرد.

دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه از دیروز تا امروز ۲۰ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۴۰۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۵۸ نفر از آنها بستری شدند گفت:مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۳ هزار و ۲۳ نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۸۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۱ هزار و ۴۹۶ نفر رسید.

 

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام این خبر که خوشبختانه تا کنون ۷۷۸ هزار و ۱۶۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند افزود: ۵۷۶۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.تا کنون ۶ میلیون و ۵۶۸ هزار و ۴۷۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

دکتر لاری تاکید داشت : در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۳۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۶۰ شهرستان نارنجی و ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

 

 

منبع: رکنا 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45aajd