پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/08/26 04:34
کد خبر: 14015

جیل بایدن همسر فمنیست رئیس جمهور جدید آمریکا کیست؟ + بیوگرافی

جیل تریسی جیکوبز بایدن Jill Tracy Biden متولده ۵ ژوئن ۱۹۵۱، یک آموزگار آمریکایی، بانوی اول منتخب ایالات متحده آمریکا و همسر جو بایدن است.

جیل بایدن ۶۹ ساله در سال ۱۹۵۱ در شهر هامونتون ایالت نیوجرسی آمریکا به دنیا آمده است. او چهار خواهر داشته است. جیل بزرگ‌شده پنسیلوانیا است. او در سال ۱۹۷۰ و در سن ۱۹ سالگی با یکی از اعضای تیم فوتبال دانشکده ازدواج کرد اما این ازدواج چهار سال بیشتر دوام نداشت و در سال ۱۹۷۴ به جدایی انجامید.جیل که یک معلم تدریس زبان و ادبیات انگلیسی در مدارس دولتی آمریکاست، دکترای علوم آموزشی دارد.

 

fun1650-2 - Copy

 

او در سال ۱۹۷۷ یعنی ۴۳ سال پیش با سناتور «جو بایدن» که همسر نخست و یک فرزند خردسال خود را در  سانحه تصادف رانندگی از دست داده بود، ازدواج کرد.

حاصل این ازدواج دختری است به نام «اشلی» که ۳۹ سال دارد و او نیز همانند مادر در فعالیت‌های اجتماعی فعال است و البته دستی نیز در صنعت مد و طراحی دارد.

بایدن از ازدواج نخستش دو فرزند پسر داشت که پس از ازدواج با جیل، جیل بایدن برای آنها مادری کرد؛ «هانتر» پسر کوچک و «بو» بایدن پسر بزرگ که ۵ سال پیش در اثر سرطان درگذشت.

 

fun1650-2 - Copy - Copy

 

جیل بایدن علاقه زیادی به شغل معلمی دارد و حتی در کنوانسیون ملی حزب دموکرات در تابستان امسال که برای انتخاب نامزدی نهایی بایدن برای انتخابات تشکیل شده بود از یک کلاس درس خالی (به خاطر کرونا) در شهر ولمینگتون ایالت دلاور به صورت ویدئوکنفرانسی در کنوانسیون سخنرانی کرد و از محسنات و خوبی‌های همسرش گفت.

 

 

 

جیل بایدن سابقه حضور در سمت بانوی دوم آمریکا را دارد (۸ ساله دوران اوباما) و حالا قرار است به مدد پیروزی همسرش در انتخابات ریاست جمهوری، با عنوان بانوی اول آمریکا فعالیت‌ها و مسئولیت‌های بیشتری را در کاخ سفید بر عهده بگیرد.

او نخستین بانوی اول آمریکاست که علاوه بر این سمت رسمی، شغل و محل درآمد کاملی از حرفه آموزگاری در بیرون کاخ سفید دارد.

 

f5ttkqFRYC79

 

میشل اوباما بانوی اول سابق آمریکا در کتاب خاطرات خود از علاقه وافر جیل بایدن به تدریس حتی در طول سفرهای سیاسی و انتخاباتی گفته است. به گفته میشل اوباما، جیل حتی فرصت نشستن و سفر با هواپیمای اختصاصی رییس جمهوری آمریکا را برای تصحیح برگه‌های امتحانی دانش‌آموزان مغتنم می‌داند و در جشن پیروزی باراک اوباما در انتخابات سال ۲۰۰۸ لباس مهمانی شبانه خود را در دستشویی مدرسه پوشیده و به مراسم جشن رفته بود.

 

همسر بایدن کیست؟

دکتر جیل بایدن نخستین بانوی اول آمریکا خواهد بود که مدرک دکترا دارد.

او در مصاحبه اخیر خود با شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا گفته است: «من به بسیاری از پناهجویان و مهاجران تعلیم می‌دهم. من داستان‌های آنها را دوست دارم و این واقعیت را دوست دارم که می‌توانم در راه موفقیت به آنها کمک کنم.»

جیل بایدن از فوریه ۲۰۱۷ پس از اینکه باراک اوباما دولت را تحویل ترامپ داد و او و بایدن هم از کاخ سفید خداحافظی کردند، در ایالت دلاور یک بنیاد خیریه به نام «بنیاد بایدن» برای انجام کارهای خیریه اجتماعی و مقابله با خشونت علیه زنان تشکیل داده است.

انتظار می رود در طول دوران ریاست جمهوری بایدن فعالیت دفتر بانوی اول آمریکا به ریاست جیل بایدن در کاخ سفید رونق بیشتری بگیرد.

همسر بایدن کیست؟

کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2oa8lo