شنبه 25 فروردین 1403 - 13 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/08/21 07:19
کد خبر: 13887

فوری/ احتمال عملیات نظامی ترامپ علیه ایران + سند

رسانه الجزیره در خبری فوری از احتمال عملیات نظامی ترامپ علیه ایران خبر داد.
رسانه الجزیره در خبری فوری به نقل از نیویرک تایمز از احتمال عملیات نظامی ترامپ علیه ایران خبر داد. در این خبر نوشته شده است که مقامات پنتاگون ابراز نگرانی کرده اند این امکان وجود دارد ترامپ در روزهای باقی مانده عملیات نظامی سری یا علنی علیه ایران یا دیگر کشورها انجام دهد.
 
عکس/ احتمال عملیات نظامی ترامپ علیه ایران   دونالد ترامپ پس از شکست مفتضحانه در انتخابات آمریکا در رویکردی خصمانه اعلام کرد که تا پایان دوران ریاست جمهوری خود هر هفته یک تحریم علیه ایران اعمال میکند. جان بولتون در واکنش به این سخن ترامپ اعلام کرد که تحریم هایی که ترامپ قصد دارد در فرصت باقی مانده علیه ایران اعمال کند نشانه شکست است. جو بایدن با فرمان اجرایی می تواند همه تحریم های ترامپ را لغو کند.

از سوی دیگر تصاویر ماهواره ای از خروج ناوگان ایالات متحده از خلیج فارس خبر می دهند !
 

فوری/ احتمال عملیات نظامی ترامپ علیه ایران

به گزارش راهبرد معاصر «دونالد ترامپ» در پیامی در توییتر با اشاره به برکناری اسپر، گفت که «کریستوفر میلر» مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم وظایف وی را بر عهده خواهد گرفت.مارک اسپر در حالی توسط ترامپ اخراج شد که وی قرار بود هفته آینده به اروپا برود و درباره کاهش نیروهای آمریکایی در آلمان مذاکره کند.

سه روز پیش بود که روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از منابع مطلع گزارش داد ترامپ ممکن است «مارک اسپر»، وزیر دفاع و «جینا هاسپل»، رئیس سیا را اخراج کند.

برخی از مقام‌ها گفته‌اند «کریستوفر رای»، رئیس اف‌بی‌آی هم یکی از کسانی است که در فهرست اخراجی‌ها قرار دارد. برخی از منابع دیگر گفته‌اند ترامپ از اخراج «رای» منصرف شده و او در سمتش باقی خواهد ماند.

چند روز پیش رسانه‌ها گزارش داده بودند که مارک اسپر استعفانامه‌اش را آماده کرده است اگر چه سخنگوی پنتاگون این خبر را تکذیب کرد.

ترامپ در توئیتر خود نوشت : کریستوفر میلر بلافاصله یک کار بزرگ را انجام خواهد داد !

ترامپ بعد از برکناری مارک اسپر، «کریستوفر میلر» مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم را به عنوان سرپرست وزارت دفاع معرفی کرد.

 

منبع: راهبرد معاصر

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/2oa8zv