پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/26 18:17
اختصاصی شمانیوز؛
کد خبر: 10624

خودروهای بی سرنشین هوآوی راهی تایلند برای کمک به عدم شیوع کرونا شدند

همه‌گیری ویروس کرونا، نگرانی‌های زیادی را در سراسر دنیا و به ویژه آسیا ایجاد کرده است.

به گزارش شمانیوز به نقل از گیزموچاینا، همه‌گیری ویروس کرونا، نگرانی‌های زیادی را در سراسر دنیا و به ویژه آسیا ایجاد کرده است. در جنوب شرقی آسیا افراد زیادی زندگی می‌کنند و تراکم جمعیت در این مناطق بسیار زیاد است و همین موضوع، مبارزه با ویروس کرونا را بسیار دشوار می‌کند. کشور تایلند به کمک شرکت هوآوی توانسته است به‌خوبی با این ویروس مبارزه کند.

با وجود اینکه کشور تایلند یکی از کشورهایی بود که در ماه ژانویه ویروس کرونا وارد آن شد، تاکنون فقط ۳۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در این کشور وجود داشته است و تنها ۵۸ نفر از آن‌ها فوت شده‌اند. البته این کشور هنوز آماده مبارزه با این ویروس است و برای موج دوم  این بیماری آماده است.

کشور تایلند در این زمینه کمک‌های زیادی از شرکت هوآوی دریافت کرده است و این شرکت نیز با فناوری 5G خود از تایلند پشتیبانی می‌کند. این غول فناوری چینی اخیرا با کمیسیون ملی مخابرات تایلند (NBTC) همکاری کرده بود که در این همکاری از وسایل نقلیه بدون سرنشین در بیمارستان سیریرج استفاده شد. وظیفه اصلی این وسایل نقلیه بدون سرنشین هوآوی ، ارائه خدمات پزشکی بدون تماس با بیماران، در یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین بیمارستان‌های کشور تایلند بود.

بیمارستان سیریرج اعلام کرده است که هدف از اجرای این طرح آزمایشی ارتقاء سیستم لجستیک در بیمارستان است. در حال حاضر تایلند اولین کشوری در آسیا است که خدمات تجاری 5G را مستقر می‌کند.

 

 

منبع:شمانیوز

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/45lg92