جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/19 05:32
کد خبر: 34970

کشفی در فضا که می تواند نشانه وجود موجودات فضایی باشد!

دانشمندان بر این باورند که کشف گاز خنده می تواند نشانه وجود موجودات فضایی باشد.

نشانگر‌های زیستی معمولاً شامل گاز‌هایی هستند که در جو زمین به وفور یافت می‌شوند، اکسیژنی که در اثر فتوسنتز تولید می‌شود و متان حاصل از تجزیه مواد آلی به عنوان امیدوارکننده‌ترین نماد‌های زیستی برای حیات در سیارات فراخورشیدی یا سیارات خارج از منظومه شمسی توصیف می‌شوند.

اما اختر زیست شناسان در دانشگاه کالیفرنیا در ریورساید (UCR) معتقدند که این گاز تا حد زیادی توسط جامعه علمی به عنوان یک شاخص حیات نادیده گرفته شده است؛ به گونه‌ای که دکتر ایدی شوترمن استاد گروه علوم زمین شناسی و ستارگان دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید: تعداد کمی از پژوهشگران به صورت جدی در مورد گاز اکسید نیتروژن یا همان گاز خنده به عنوان شاخص زندگی فکر کرده اند، اما ما فکر می‌کنیم این رویکرد اشتباه باشد.

فضا

اکسید نیتروژن به عنوان یک مسکن استفاده می‌شود که معمولاً با مطب دندانپزشکی مرتبط است و همچنین به عنوان گاز خنده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این تیم تحقیقاتی به رهبری دکتر شوترمن پس از محاسبه مقدار اکسید نیتروژنی که موجودات زنده می‌توانند در سیاره‌ای شبیه زمین تولید کنند به این نتایج رسیده اند. آن‌ها مدل‌هایی ساختند که شبیه سیاره‌ای دیگر در اطراف ستاره‌های مختلف است. این مدل‌ها میزان گاز خنده‌ای را که توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب در این سیارات فراخورشیدی سنگی و زمین مانند قابل شناسایی است، به نمایش گذاشته اند./باشگاه خبرنگاران جوان

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://rasadvarzeshi.com/d/4yj7wj